Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Kul! Då ska jag säga till min kompis att gå in här och titta, hon har honom som passhäst :)

Idag kom första fölet; det allra första av rasen Rocky mountain horse i Sverige!

Allting gick kanon.

Antea.
DSC_0002.jpg

IMG_0351.jpg

IMG_0325.jpg

Tackar!

Jag är så nöjd äver att det blev ett litet sto som verkar må bra. Att mamma häst även valde söndag förmiddag att föla var ju perfekt.

Gratulerar så söt :love:

Kl
Nu har min Tessan gått in i 300 dygn, ena juverhalvan har haft en tendens till att vara lite större än den andra i någon vecka, men nu på morgonen var båda lika stora, och i morgon kommer vet för stelkrampsvacc.

Hon har blivit väldigt rund, syns inte så mycket från sidan, men framifrån :eek: ser ut som hon har svalt en jätte tunna! Och bebis visar att den finns där inne, nu börjar nedräkningen på riktigt, och det är spännande men nervöst på samma gång.

Tack!

Det tog 349 dygn innan den sötnosen kom ut. ;)

Nu väntar vi på bebis nummer två, men det stoet är på 256 dygn så det kommer dröja ett tag till.

Jag är väldigt nöjd med att det blev ett sto, det var vad jag hoppades på hela tiden. Så hon blir kvar hemma hos mig. :love:

Och ovanlig ras - tja fölis är nummer sex av rasen i Sverige. :angel:

Såg att jag postat i fel tråd med mitt KL :o Skyller på den tidiga timmen samt att jag suttit på intensiven 3 dagar :cry:

Åh vad häftigt! Tycker verkligen att det är jättekul att du har tagit hem dessa fina hästar till Sverige - och dessutom avlar! Jättefin ser hon ut!

Men Grandezza, är du säker på att det där inte blir en hopphäst? Så som den hoppar och far? :D
Tokfin!

Kvasthulda, din är helt underbar också! Så näpen och ädel! :love:
Niki, jag tycker också det är häftigt med första fölet av rasen i Sverige, grattis! Hon ser så mjuk och söt ut!

Gud vad jag längtar efter min egna lilla nu! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka