Sv: Föl 2013
Gud vad fiffigt med grimman runt kroppen! Den idé snappar jag upp och använder nästa gång det kommer ett föl hos mig
Håller också med dig!
Jag har sele på fölen ibörjan när de ska in och ut, Har fölisen precis framför mig med fölrumpan vid mina ben/mage/eller precis intill sen styr jag bara försiktigt i selen om det skulle behövas, fungerar skitbra! när de sen följer mamman bra och är stadiga går de lösa..
Jag tränar efter ett par veckor på att sätta på och ta av grimman så att det momentet inte blir ngt konstigt..Räcker att göra tre fyra gånger så har mina inte varit svåra sen..
Men leder och binder upp gör jag långt senare.. Det blir vid verkning att man håller när de är lite för stora för att man ska kunna hålla dem med en arm runt bogen och en vid rumpan.
Om fölungen sparkar när man mockar så skulle jag istället rek att byta box alt släppa ut dem. Finns risk att hon/han skadar sig på redskapen också.
Gud vad fiffigt med grimman runt kroppen! Den idé snappar jag upp och använder nästa gång det kommer ett föl hos mig