Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

kl

Maja_kandi efterlyste ju bilder på min lille med amma...here goes!

944238_10151731797473313_1817661535_n.jpg

9878_10151731796413313_1460899700_n.jpg

602353_10151731784283313_1336119474_n.jpg

922912_10151731715903313_1564319771_n.jpg

Han fyllde ju 3 veckor idag!:)

Första natten tjejerna ska få gå ute i lösdriften med mat och vattenkopp. Samma hage som chico gått i alltid, men inte sen fölis kom.
Fick dålig magkänsla och åkte ner till stallet, man ska alltid lita på magkänslan.
Chico hade tydligen glömt hur man drack ur kopp, törstig och hängig kom hon springandes.
Nu har vi lärt oss hur man dricker ur vattenkopp igen. Blir ut en vända till och dubbelkolla sen....
Suck! Att jag inte tänkte på det, efter 5 månader med stor vattentunna...

:bow:

Jättefin är han! Och det ser så härligt ut med hans fina amma! :love: Kom hon igång med mjölken som hon skulle? Hon ser ut att vara väldigt tålmodig. ;)

+ tack rebeckasff också! :)

Tack! :love:
Ja, jag tycker iaf hon verkar ha rätt bra balans, hon drattade omkull en gång imorse i gräset men annars verkar hon ha väldigt bra koll, det blir många vändningar! Det ser ut som att hon har väldigt lätt att sätta sig och växla i galoppen, men det har de kanske alla små, kommer inte ihåg riktigt hur det var sist (08) :p

Jag tycker Frans är lik Florence i kroppen också! Men gud vad finlemmad han är! Är han lite vek i höger bakkotan eller är det bilden som luras lite?

Glömde ju säga...din Cosmeo är ljuvlig!:love: Hade ju tänkt han eller Nobel men jag föll som en fura för Daquar när jag såg honom...

Gabby: Din lilla fux är ju också helt ljuvligt söt!:love:

*kl*

Hoppar in i den här tråden nu :D
Igår 2/6 efter 13 dagar över tiden föddes
Donnie Darko V
e. Daquar CC u. Vibeke ue. Lucky Light
Mamma är förstföderska och hade lite jobbig förlossning, fölis hade lite ont i magen igår på kvällen men efter lite microlax var han pigg.
Nu har mamma fullt upp med att hålla koll på lillen som busar runt, bara han rör sig en millimeter blir hon hysterisk och brummar :p

ca 4h gammal
DSC_0010.jpg

ca 13h igårkväll, ute första gången
DSC_0021.jpg

400555_10201290195635667_2127694940_n.jpg

FLIS_21.jpg

Så söta! & kaxig ;) Det är sjukt hur snabbt de växer :)
Min har också kommit på det där, eller är det kanske så att de boxas och hoppar hopprep ;)
5dc98bc8cada11e2967b22000aa80146_7.jpg

buse_51ace7aee087c37ae5184deb.jpg

Jag är sååå kär:love:! Himmel vilken underbaring!

*kl*

Allas ungar är ju bara så himla fina! Om några år har jag ett ponnyföl på beställning och har redan börjat leta hingstar:p.

Åh en fin liten Daquar till! :love:

ponniplutt: Vad är det för stam på ditt vackra barn?

peplis: De över inför OS du vet!;)

Lille man..vi är fortfarande lite oense om vad han ska kallas för är
efter ett C-ponnysto utan stam men som gått msv B hoppnning med massa vinnster och plaseringar.
Hans pappa är en icke godkänd hingst E Camaro M / UE Casir Ask.

Liten har verkligen ärvt hoppandet.Han hoppar grenar, brännässlor, stenar gör ner och uthopp från kanter som han hittar i hagen.
Ända problemet är att han inte fattat att man ska akta sig för eltråden.
Så nu får han tyvärr bara vara ute under uppsikt i liten hage med mycke el i några dagar så han lär sig.

Han äter Kr_ft milk och tuttar så mycke han kan på sin foster mamma.
Hon har inte direkt någon mjölk men hon låter honom tutta och han är nöjd med det.

Hans riktiga mamma tog vi bort när han va 3 dagar.Hon blev jätte risig efter fölningen.

han är vek i båda bak, värst på höger. Föddes vek och lite xbent. Benen har rätat till sig allt eftersom han växt i sin kropp men vekheten har inte gett med sig. Så nu får vi tyvärr börja försöka korrigera honom.

50% xx syns tydligt i honom :) Han ser inte tunn ut irl ovanifrån eller så utan han är bara otroligt spinkigt byggd. Benen är som små tändstickor.

Han kunde trava dag 1 och kör galoppbyten och är otroligt säker på fötterna.
Tycker att alla Floricelloungarna är lika varandra i ansiktet.

Var därför jag ville ha ett sto, grabbar alltså.. ;) (Frans har också börjat kaxa mot mamma)

ponniplutt, vad tråkigt att höra. Mådde mamman dåligt innan?
Han är iaf bedårande!

Malin89: Underbart fin fölunge! Himla kul med halvblod/ridponny-korsningar!

Gabby_Ossi: Så söt! Himla synd han inte blev isabell som sin mamma :)

Novali: Han ser välgödd ut ;), bra amma ni fått tag i! Skönt det löste sig efter allt strul...

Ponniplutt: Kul med en sådan hoppglad sötnos!

Varmblod90: Vilken underbar bild på din fölis!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
824
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 125
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka