Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Här är det full fart, med både det ena och det andra. Maranello busar och ligger i, kaxig till tusan bet mig i armen idag :rage: Jädrans vad ont det gjorde, men han ville nog visa att jag är 3 veckor och har humör. Men han leds snällt mellan sommar hagen och stallet, ja jag har dom inne på nätterna ännu, är inget väder än tycker jag för att ligga ute i daggvått gräs, eller så är jag överkännslig just nu med strul innom släkten O_o Nya bilder kommer förhoppningsvist snart.

Hon är fin i benen och stensover tryggt i hagen med 3 mammor som turas om att vakta henne...:p

Men tänk om det blir åska! :nailbiting: Kanske bäst att dom får gå in ändå...:cautious:

Ja så tänker jag med. skall bli regn här men man vet ju aldrig, dom har haft fel förr våra vädergudar, men in om nätterna så jag kan sova lugnt, är nog med oro ändå :p

Tänk om hoven trillar av??? :D

Eg lite roligt, jag är lugn annars... Men fölet, bubbelplast och riddarrustning känns inte så dumt ändå ^^

Empire: Mörk runt mulen och ögonen, döskalle? Fölet har kanske gått med i ett gäng? :sneaky:

Skämt och sido men detta är just vad jag behöver just nu!! Är en massa strul i släkten med en mamma som ligger på dödsbädden :( Men det skall vi inte gå närmare in på.. Utan mer fölisar och gärna bilder som förgyller, då jag själv är så uberdålig med att lägga ut :banghead:

Haha :D

Känns skönt att skoja lite om alla "nojjor" och höra att det finns fler hönsmammor där ute :p

Hmm hoppas inte det men korparna flyger runt så dom kanske har övertalat honom? :meh:

Hoppas inte hovarna faller av :nailbiting: herregud vad jag hade varit nervös:cry:

Tråkigt att höra om din mamma.

Jag lägger ut någon bild ibland på mitt föl men jag "fotar" med mobilkamera så fölet blir inte alls så fint på bilderna som hon är i verkligheten.

Ja nojjig är bara förnamnet, pillar och känner, lyssnar på lungor. Kameran kollas än i dag när dom är inne under kvällen. Nervvrak?? Jag nej då :p Börjar nytt jobb på måndag, kul men hur faan (ursäkta) skall jag fixa det :nailbiting:

Kommer ju att tänka på hästarna i hagen.

Det händer ju en massa läskigt med de små, känner en tjej som precis kört sitt föl med fölsjuka till djursjukhus :nailbiting:

Tack.

Jag kan inte ens lägga ut moblbilder här :p På fb funkar det att lägga ut mobilbilder, det har jag lärt mig :o men inte här, utan då får dottern komma förbi och hjälpa till, men hon är inte förtjust i att vara ute på landet :p

Jaa tyvärr tillhör jag också den skaran som måste jobba för att ha möjlighet att hålla häst. Det är ju få förunnat att vara ekonomiskt oberoende.

Jag bad någon åka förbi och kolla hästarna de första dagarna de var ute när jag inte var hemma. Sen har jag klistrat upp mitt telefonnummer tydligt (mycket sommargäster i området som har koll). Fölet är lite av en Stråvalla strand-angelägenhet :p

Nej vad hemskt, googlar en massa och tror min har alla sjukdommar :nailbiting: Hur skall man överleva? Och sen har jag tänkt ta föl nästa år igen, tur jag har lång tid på återhämtning :D mot er som betäckt i år igen :o

Livet suger ibland, det är då jag måste driva lite med det :D (fick veta idag att min fd sambo har hittat en ny... Som är 16!! Jag är fan nästan dubbelt så gammal!)

Om inte hoven sitter kvar så får jag väl limma dit den igen :D

Ok, jag erkänner: ibland nattetid kan jag vakna och kolla på kameran... Helix ligger ner och sover, eller är han död??? Puuuuh, han andas :o :o jag är en nivå över hönsmamma, superhönsmamma kanske? :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 080
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka