Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Inte min egen avel, men den här killen har jag köpt (tingad, men kan säga att han är min, ska hämta honom i November)

Valentino, jag tror att han då var flera veckor gammalt (hans pappa är Pontiac (Ekeröd)
971847_10151378783915047_1554759271_n.jpg

970005_10151378848530047_1934359994_n.jpg

Ja visst är det :love: Vita ben också :d

Hoppas på en riktigt fin utveckling hos honom så kanske han får fortsätta att vara hingst :) Din är ju också bedårande! Letade efter gillaknappen på busbilderna ;)

Men alltså har hon inte låga strumpor på tre av benen eller är det ljuset som luras så mkt på alla bilderna ? Kan ju vara jättesvårt att se på fuxar när de är små men tycker hon har en tydlig rand vid kotorna båda fram ?

Jag tror nästan det är ljuset, hon ser ju vit ut nu på bilderna men när hon fortfarande var blöt var hon helmörk på alla benen. Tycker inte det ser vitt ut heller på första bilden jag lade upp:

970631_10201300539538326_1857700187_n.jpg

Tycker hon ser misstänkt vit ut under kotorna även på denna bilden, samma streck under kotan på det synliga benet här som jag tycker man ser på utebilderna. Är inte hovarna också ljusa på framfötterna eller det är ljuset som gör det också ?

Hm, kanske! Jag får titta närmare på henne när vi går ut igen! Hovarna är ganska ljusa men jag trodde att alla små fuxar hade det kanske...

De fuxar jag har haft har haft "vanliga" grå hovar på de ben de inte haft vitt på.

Du får plocka fram klippmaskinen ;)

Har faktiskt varit med om flera gånger just att man enklare ser låga strumpor på fuxföl på bilder än i verkligheten kameran ser nog färgskillnaden tydligare än vad våra ögon gör de har ju så ljusa ben att det flyter ihop.
På bilderna ser det ju ut som att hon har låga sockar (till precis under kotorna) båda fram och höger bak. Tittar man på bilden som nyfödd blöt så ser hon ju även ljusare ut just på dessa ben nertill än på vänsterbak som är mörkt hela vägen, så någonting ser där ju ut att vara.

kl

Är sugen på att låta mina hästar vara ute i natt. Fram tills nu har dom stått inne 21-06 (ja dom första dagarna var inte fölet ute så mycket). Inatt ska det vara 15-18 grader enligt prognosen.

Fölet är fött 8/5. Är jag hönsmamma eller? :o

Hmmmm :cautious:
Hon har börjat ändra färg (mörkare) kring ögonen och nosen och det är förmodligen ett tecken på en tropisk sjukdom som gör att hon måste nanna i halm på nätterna :angel::o;)

Hade du sagt att det var Frans på huvudbioderna hade jag inte misstrott dig. De är otroligt lika varandra. Vet inte hur man får fram bildlänkar via min ipad men ska leta upp nåt kort där de är otroligt lika varandra senare.

Ska bli kul attfå följa din tjej :)

Kom inte å snacka! Mitt föl är nog döende :crazy: :nailbiting:
Han är ohalt, feberfri, glad, diar... Men ena hoven har ändrat färg igår till idag!!!! :wtf: :yuck:

Nån som sett nå liknande???
E265C426-03DE-48FA-94F5-C1047208F4B5-1691-000000C08461BA00_zps0b46fd88.jpg

Hoppas på status quo imorgon...

Är hon helt ok i benen går det nog bra men generellt behöver småttingarna boxen för att sova ordentligt.
Men prova så märker du :)

Nej.. Vad säger du? Tropisk sjukdom, min har blivit mörk runt mulen nu blir jag orolig måsten nog springa ut i stallet ;)

Är det så? :o jo, det är det mörka som är nytt! Hade vant mig vid de vita hovarna! Kommer det osymmetriskt?

Buke är ju kung, vågar inte ringa veterinären längre... :D "hej, mitt föl mår bra men..." :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 080
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka