Sv: Föl 2013
Man lär sig läsa med tiden. Vi har liksom haft flera hundra föl id det här laget
Och då har man också sett hur föl är, hur dom blir hur dom kan bli och man kan också se före något sker.
Du kan ju se, om en häst limmar öronen bakåt att nu minsann tänker den nåt dumt.
Själv jobbar jag dygnet runt men hästar och har så gjort i en väldans massa år.
Då lär man sig väldigt olika sorters beteende.
En hingstunge som är så pass färsk och redan ganska fräck blir knappast roligare om dryga 100 kilo eller nåt..eller vad tror du?
Påängterade också att än är det ingen katastrof..än...
Vidare detta med att sitta på huk.
Gör det enbart med våra ungar då jag vet att dom har respekt.
Dom kan vara på väg fram mot mig men om jag enbart rätar upp mig eller höjer en hand lite så bromsar dom direkt.
GIvetvis har man ögonen i nacken men jag har inga problem med dom..
Men som sagt, en mångårig erfarenhet gör väl att man ser saker innan
AM
Oj, hur kan ni läsa ut så många problem ur den filmen? Jag trodde jag skulle få se ett litet anfallande, stegrande fölmonster efter att ha läst era svar till MaRomer. Har jag missat något? För på den filmen som ligger länkad ser jag bara en vanlig fölunge. Söt och nyfiken.
Lägger till: Jag tycker inte att det är lämpligt att sitta på huk med ryggen mot några hästar som går i en hage så det är väl knappast något unikt med det här fölet. Hästar är flyktdjur och kan bli rädda för något så jag försöker alltid hålla koll på var hästarna är när jag är i en hage. Gör inte alla hästvana människor det?
Man lär sig läsa med tiden. Vi har liksom haft flera hundra föl id det här laget
Och då har man också sett hur föl är, hur dom blir hur dom kan bli och man kan också se före något sker.
Du kan ju se, om en häst limmar öronen bakåt att nu minsann tänker den nåt dumt.
Själv jobbar jag dygnet runt men hästar och har så gjort i en väldans massa år.
Då lär man sig väldigt olika sorters beteende.
En hingstunge som är så pass färsk och redan ganska fräck blir knappast roligare om dryga 100 kilo eller nåt..eller vad tror du?
Påängterade också att än är det ingen katastrof..än...
Vidare detta med att sitta på huk.
Gör det enbart med våra ungar då jag vet att dom har respekt.
Dom kan vara på väg fram mot mig men om jag enbart rätar upp mig eller höjer en hand lite så bromsar dom direkt.
GIvetvis har man ögonen i nacken men jag har inga problem med dom..
Men som sagt, en mångårig erfarenhet gör väl att man ser saker innan
AM