cowgirl73

Trådstartare
Tänkte starta en tråd om vilka som väntar föl inför 2012.

Jag fick besked idag att mitt quartersto är dräktigt på ca 18e dygnet :banana:

Ska hämta hem henne i veckan, så länge sen jag såg henne nu.....längtar efter min lilla guldklimp ( i ordets rätt bemärkelse ;) ).

Nån som kan hjälpa mig räkna ut beräknat földatum ?

Jag brukar bara ta betäckningsdatum plus 11 månader, rakt av men det är visst ett visst antal dagar man egentligen ska räkna på ??

Sv: Föl 2012

Tack för länken men jag fick det inte att funka ?
Stod bara NaNa i rutan där svaret skulle ges......

Haha :D

Vad blev det för datum då?

Jag får föl i februari, april och maj, o ev nån senare nångång...

Beroende på vad jag skrev för antal dagar så mellan 4-16 maj :)

Jag vet inte hur länge hon gick sista dräktigheten, ägde henne inte då.

Väntar 2 föl 2012, båda stona konstaterade dräktiga. Den ena ska föla runt 18 April och den andra en månad innan ungefär!

:love:

Jag väntar två föl. Stona kommer från USA nästa månad så räknar verkligen dagarna. Båda ska födas i mars om allt går som det ska....

Jag väntar ett föl i april 2012. Kommer att leasa stoet, och det är mitt första föl. Ska bli spännande att se vad som tittar ut, har redan ett helsyskon :love:

Vad kul att så många väntar föl nästa år :)

Intresserad som jag är av avel och blodslinjer kunde det vara kul att veta vilka ston det är, vad som ligger bakom dem, vilken hingst hon är betäckt med och linjer bakom honom.
Och kanske en fundering över varför hon betäcktes med den hingsten.....

Go Cowgirl, pluggar blodslinjer?!?!

Mitt ena sto har följande härstamning:
e. Gunner 1993 AQHA/APHA (NRHA Hall Of Fame, 2 million dollar sire, LTE#177,670)
u. Docs Litl Kicker 1998 APHA (NRHA Money earner & producer)
ue. Kick Dee Bar 1992 APHA (APHA Superior, NRHA LTE#24,000, APHA World Show Top 5 m.m)

Betäckt och konstaterat dräktig med Bertas Wild Rag, en kombination vi tror på, både sto och hingst har korrekt exteriör och bra meritlista. Då stoet är en loud overo vill vi också höja chansen för att få en regular fölunge, hingsten är fritestad för OLWS men lämnar mycket färg efter sig. Stoets första föl.

Det andra stoet har följande härstamning:
e. RR Star 1998 APHA (NRHA LTE# 258,959, he is the highest money earning Paint horse in the NRHA. And he is both NRHA Futurity Champion and NRHA Derby champion)
u. Marilyn Manson APHA (money earner & producer)
ue. Genuine Doc 1977 AQHA (All Time Leading Sire cutting & reining, offspring has earned more than $2,2 million and has more than 15,000 AQHA points)

Betäckt och konstaterat dräktig med Big Chex To Cash AQHA/APHA earner of $211,605 & 58.5 AQHA points (NRHA $185,050),NRHA Futurity Reserve Champion, NRHA Open Derby Reserve Champion, Reining By The Bay Open Derby Co- Champion; finalist, NRBC Open Derby, West Coast Spectacular Open Reining Futurity Champion, Equi-Stat Reserve Champion 3-Year-Old All Divisions Money-Earner, 2009 Guinness Memorial Shootout Open Reining Champion; 3rd AQHA World Show Junior Reining ,NRHA Open Futurity Bonus ($22,504), Open Superior Reining,2009 AQHA World Show qualifier Senior Reining)

Har alltid velat betäcka med Big Chex, det är en helt underbar hingst, vi hade också fördelen att få se en tidigare avkomma från samma föräldrar. Helt perfekt!

Senast ändrad:

Ska bli så roligt att se dina föl! O att Trasan får betäcka riktigt bra ston och visa vad han går för!

Vad roligt att du har betäckt med en sådan fin hingst!! Han har en avkomma i svergie, Steady Big Chex! En genomsnäll hingst som är väldigt lätthanterlig och ödmjuk att jobba med. Har en 2 månaders palominohingst efter honom till salu hemma. Hitills har han lämnat mycket trevliga färger på sina avkommor.

Senast ändrad:

*kl*

Nu är Glenordie konstaterat dräktig med BH Enterprise, beräknad fölning 12 juni!:love:

Vilka hingstar har ni andra betäckt med???

Det andra stoet har följande härstamning:
e. RR Star 1998 APHA (NRHA LTE# 258,959, he is the highest money earning Paint horse in the NRHA. And he is both NRHA Futurity Champion and NRHA Derby champion)
u. Marilyn Manson APHA (money earner & producer)
ue. Genuine Doc 1977 AQHA (All Time Leading Sire cutting & reining, offspring has earned more than $2,2 million and has more than 15,000 AQHA points)

Betäckt och konstaterat dräktig med Big Chex To Cash

Nicke nyfniken:

Tar man fram en sådan totto till sig själv, eller gör man det för att sälja?
Jag själv ville betäcka med Jac´s Electric Spark, men insåg att jag aldrig
skulle få tillbaks pengarna vid försäljning om det blev en hingst. (Ifall
den blev bra ville jag inte skära den stammen, och kan inte själv ha hingst)

Har också alltid älskat Big Chex, men har inget sto som passar, han är ju lite
grov. :D Hoppas få se bilder sen om allt går bra, kanske är en liten pansar-
vagn som tittar ut?
Fungerade det smärtfritt med skick, eller du kanske tog hem dräktigt sto?

Liknande trådar

Avel Jag tror mitt sto tänker föla snart, men hon är beräknad till den 30 maj... Mitt dräktiga sto har lekt med vattenkaret hela förmiddan...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
21 184
Senast: Svanhild
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 124
Senast: Araminta
·
Avel En kort sammanfattning av läget för lilleman. Den 8:e mars vid morgonfodringarna låg det helt oväntat ett litet föl i boxen när det...
2
Svar
38
· Visningar
3 026
Senast: pialotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III