Sv: Föl 2010

Knapplån..

Hur höga är era åringar nu?

Tänkte mäta min nu när jag ska hälsa på honom på söndag och kan vara kul att jämföra.

Själv är jag inte särkillt lång (162) och ganska liten men eftersom han är så smäcker, mer sporttypen av islandshäst så får han gärna vara över 135 iaf :)

Fick 2 fina bilder när uppfödaren varit och hälsat på min Rigel :)
Sommartjockis..

Rigel1wwkop.jpg

Rigel2011kop.jpg

Som vanligt är det jag som spammar :angel:

Hälsade på Rigel igår och han har börjat sätta vinterpäls nu och mörk har han blivit.

Fick fina ord om honom från hon som har betet vilket känns super!
Just nu är han i en växtperiod så hoppas han hinner "räta ut sig" lite tills visningen i Oktober ;)

Sen har jag hittat det perfekta lösdriftstället till honom efter betet, bara 20 min från mig och med andra trevliga islandshingstar.

Ropade på honom och så kom han gnäggande ut bland träden :love:

IMG_1634.jpg

IMG_1652.jpg

IMGP4192.jpg

IMGP4210.jpg

IMGP4229.jpg

Nedförsbacke
IMGP4219.jpg

Han är så mysig! Kan stå och pussa och kel hur länge man vill :love:

Jag har väntat i 7 år med att skaffa egen häst igen tills jag verkligen har råd så jag njuter något helt otroligt.

Mätte min tjeja häromdan å hon e ca 135 cm :eek:
Jisses hur stor tror ni hon kommer bli?

Hon är i alla fall världens snällaste å goaste. super cool i allt men ändå lite humör så hon e perfekt för mej.. bara längtar tills man kan rida =)

ååh tack! Ska hälsa honom det!

Trodde inte jag skulle bli en av dom "jobbiga" som lägger upp en miljon bilder på sin häst. Men jo, jag blev den värsta sorten :angel:

Namnls-1.jpg

Men han är ju så söt :love:

Om 3 veckor hämtar jag hem honom, längtar så!

Stor tjej :)
Ja eller hur, kan du förstå att vi kan SITTA på dom om 2-3 år?

Har du några planer med henne fram tills dess?

Stor tjej :)
Ja eller hur, kan du förstå att vi kan SITTA på dom om 2-3 år?

Har du några planer med henne fram tills dess?

Nä jag har inte planerat å göra så mkt mer än å visa henne på sån unghästvisning 1-2 ggr/år. sen e de väll bara vanlig hantering..
sen har jag en mysig liten flock här med allt från föl till gamla ston som hon går i så hon går i ålersblandad flock å där kommer hon få gå på somrarna med.
men vänjer henen vid träns å så innan d ee dags för inridning men de blir inget jobb för henne direkt =)

Har du fått info om den visningen i båstad? jag har inte fått anmälan eller nått =(

Aha låter bra :) Har inte heller några planer för min. Får gå och leka vilde 2 år till. Eller ja, någon promenad blir det nog. Har mycket annat pågång nu sidan av så passar perfekt att han bara är 1 år. Då är jag "klar" med mitt och kommer förhoppningsvis då ha väldigt mycket tid till honom.

Har fått lite information om det ja, men jag ska ju visa min den 16, ska du vsa din den 15 i Bösketorp? Isf kan jag pma infon jag fått. Det är Nina Bergholtz som dömmer.

Nu är min underbara prins visad och jag är inte särskillt nöjd med poängen men han skötte sig helt perfekt, vilken fining jag har!

Han är mitt i en växt fas vilket också Nina kommenterade men allt som allt slutade det på 7,8 poäng.

Jag älskar min häst!

Aleiga fick också 7,8 å jag tycker faktiskt det är bra poäng de e trotts allt LÅNGT ifrån färdiga i kropp m..

Aleiga skötte sej kalas. här kommer bild på henne från i lördags..

32771262.jpg

Samma som Aleiga då =) Hon visade massa tölt å pass som mindre nu e de bara trav å galopp typ....

Men då fick vi nästan samma poäng å Aleiga fick också stort + för all sin man å svans =)

Aleiga fick
7,9
7,8
7,7
TOTALT 7,8..

hihi vad kul att dom är så lika ändå i bedömningen, fast din hade snäppet högre :)

Det är så kul att man kan följa varandras här på Buke, roligt att prata av sig.
Vilken hästnörd jag förvandlats till, har nästan ingenting annat att prata om nu när jag skaffat pålle igen. Det är en sådan kääärlek:love:

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
657
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Många utav årets föl har nu anlänt och det är kanske dags att sälja. Men hur säljer man enklast ett föl och vad ska man tänka på?
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 055
Senast: cili
·
Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
398
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama