Sv: Föl 2010

Japp där får han bo fram till mitten av oktober iaf. Har du också häst där eller bara känner till det? Helt underbara sommarhagar!

Hade mina små där men de har vuxit sig för stora för båstad. De har det toppen där uppe på kullarna iaf :)
Och de bygger fina muskler!! :)

*KL*
Var och hälsade på min lurv igår och han har redan blivit så fin:love:
All fölpäls är nu helt borta och hans man börjar växa till sig.
Stencool var han också! Kom fram och mös jättelänge men ganska kaxig mot dom andra. Bara längtar tills jag ska dit igen :)

Lite bilder från 3/6 på min finis :)

rigel5.jpg

rigel2.jpg

Jag fick en blomma :laugh:
rigel3.jpg

Mys
rigel.jpg

Far & son
rigel4.jpg

KL*

Var i Båstad igår och hälsade på min prins. Hans man har växt mycket på bara en månad, trodde inte att han skulle bli så manfager, kul!

Helt underbar är han, inte rädd för någonting och lagom nyfiken.

DSC02477kopia.jpg

DSC02488kop.jpg

DSC02508kopia.jpg

DSC02514kop.jpg

DSC02552kop.jpg

DSC02542kop.jpg

DSC02539kop.jpg

DSC02538kop.jpg

:love:

Tack :)

Han är e:Hofur fra varmaleak och ue:Sirius fra Bulandi.
Jag tror verkligen han har något att tillföra aveln så ska behålla honom som hingst och se vad han går för. Han har ett helt underbart psyke.

Louise - som varken skulle ha hingst eller åring ;)

Hur går det för era 10or? Vad har ni för planer framöver?

Förstår att det inte händer så mycket just nu.

Då får jag med vara med i denna tråden antagligen..
Denna pållen kommer om hon går igenom vet besiktning i morgon bli min =)
e: Ymir från Allemansgården
u: Vilja från Ekhogen..

En stor tjeja som blir typ 145 tippar jag på =)

32645867.jpg

Då får jag med vara med i denna tråden antagligen..
Denna pållen kommer om hon går igenom vet besiktning i morgon bli min =)
e: Ymir från Allemansgården
u: Vilja från Ekhogen..

En stor tjeja som blir typ 145 tippar jag på =)

32645867.jpg

Å vad kul att du köpt Vilja avkomman!!
Vilja är så trevlig å Ymir är underbar, båda går stått i mitt stall, stallägaren har ägt en halvsyster till Vilja med :))

Å vad kul att du köpt Vilja avkomman!!
Vilja är så trevlig å Ymir är underbar, båda går stått i mitt stall, stallägaren har ägt en halvsyster till Vilja med :))

Jag har inte köpt henne ännu. Hon ska vet besiktigas i dag å så får jag reda på i morgon hur allt låg till =) E såååååååå spänd på de.. Vill ju ha henne ju =)
Kul å höra att du har bra erfarenheter av föräldrarna =)

Hon är jättefin :) Ser väldigt fin ut i kroppen redan! Håller tummarna att hon går igenom utan problem.

tack så mkt =) J ajag tycker hon e himla fin =)

E de någon här föresten som vet hur en unghäst bedömning går till för en 1 årig islänning (sto då) vi ska ner till båstad i oktober å visa tjejan men vill gärna veta hur de går till =)

Nämen vad roligt, det ska jag med :) 16 Oktober i båstad för mig, hingst.
Vet inte så mycket mer än att dom ska springa fritt så man får se hur dom rör sig, sen ställas upp för bedömning.

Kul med fler som ska visa där =) har hört av någon att man släpper in massa unghästar ihop å så.. å de vill jag ju inte gärna =/ Skaderisken e ju så himla stor då å smitto risken med =( hoppas de e enskilld visning.. =)

Vadå, menar du släppa ihop hästar på själva visningen? Det har jag aldrig hört! Tror inte du behöver oroa dig för att det ska gå till på det viset.

Okej a bra nä läste de i nån tråd att nån vatt på en sån visning å dom släppt alla på en gång för de bästa sticker ut mm mm mm..... Därför blev ag ororlig.. men då hoppas jag de går bättre till =)

Nej gud nej, de visas enskilt och släpps lösa för att visa gångarterna. Gissar att man ställer upp vid hand och skrittar vid hand också?

Du har inte blandat ihop unghästvisningen med firmakeppni? :) Då rider alla på banan samtidigt, för att de bästa sticker ut :)

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
657
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Många utav årets föl har nu anlänt och det är kanske dags att sälja. Men hur säljer man enklast ett föl och vad ska man tänka på?
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 055
Senast: cili
·
Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
398
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama