Förstörd av graviditeten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dingelass

Trådstartare
Håller jag på att bli knäpp eller är det som hon säger?!
Vill helst tro att hon säger såhär för att hon ogillar mej men jag vet inte..

I stallet finns en äldre dam som plötsligt börjat visa mej intresse ang. min graviditet..men på ett för mej rätt konstigt sätt..

Hon ifrågasätter på ett överlägset o självklart vis varför jag inte gjort mej av med min häst ännu(beräknad förlossning om ca 3veckor)
Skrattar högt o tittar på mej som att jag är korkad om jag tror att jag kan ha tid för både häst o bebis...

Det där pratet kunde jag ta men då började hon på om hur förstörd kroppen blir av graviditeten..att den ALDRIG nånsin kommer bli sej lik igen...

Sj gick hon bara upp 7kg när hon väntade o hon pratar om hur uttöjt skinnet på magen blir,som en stor dallrande vetedeg o tuttarna..o där nere..
Jag vill bara gråta!
Jag har gått upp närmare 27kg o hur ska jag se ut då..

Är det så att allt blir helt uttänjt o bara fladdrar runt sen eller försvinner det??

Tänker nästan hela tiden på hur fet jag blivit o hur tung jag känner mej..vill att det ska vara över så jag kan gå ner i vikt..

Vill ha mina utstickande ben tillbaka..
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Jag tror att hon själv inte hade det så bra när hon själv var gravid & därför vill få dig att må dåligt, så låter det med tanke på hennes sätt att behandla dig.Normalt räknar man med att gå upp MINST 9 kg, de flesta jag vet har gått upp minst 20 kg så du är absolut inte onormal på ngt vis.
Speciellt avis verkar hon på att du fortfarande kan ha häst, det kanske inte hon kunde ha.Nej bry dig inte om henne!

(Från mej var graviditet nog varit det värsta jag varit med om hittills, urk.Tänk så olika man kan må)
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Undrar när man ska sluta förvånas över konstiga männskor? Jag har också fått höra att man inte kan ha häst och barn samtidigt. Speciellt nu när jag väntar mitt andra.

I början tjafsade jag mest emot och ville köpa minst 5 hästar till för att överbevisa dessa irriterande kommentarer. Moget, jag vet... :angel:
Mitt diplomatiska standardsvar blev tillslut "om det blir jobbigt så får jag ju ta ställning till det då, jag vill prova först och se om det går så jag inte ångrar något sen".

Och angående att kroppen blir förstörd... jisses. Be henne titta på Madonnas senaste video :-) Visst kan det ta ett tag innan man blir återställd, men det är ju inte hela världen! Man har ju fött barn!
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Och angående att kroppen blir förstörd... jisses. Be henne titta på Madonnas senaste video :-) Visst kan det ta ett tag innan man blir återställd, men det är ju inte hela världen! Man har ju fött barn!
Haha, ja, typ. Den där människan har verkligen lyckats rikta in sig på livets väsentligheter...
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Det där pratet kunde jag ta men då började hon på om hur förstörd kroppen blir av graviditeten..att den ALDRIG nånsin kommer bli sej lik igen...

Sj gick hon bara upp 7kg när hon väntade o hon pratar om hur uttöjt skinnet på magen blir,som en stor dallrande vetedeg o tuttarna..o där nere..

Lyssna inte!!!!!

Visst går man upp i vikt och visst drar tuttarna kanske lite mer söderut men detta sker med i stort sett alla kvinnokroppar när man blir äldre oavsett om man fött barn eller inte.

Själv har jag fött två barn och även om jag gick upp mellan 15 och 20 kilo med båda barnen så har jag idag, 41 år gammal, lyckats få en kropp jag är MYCKET nöjd med (motion och bra mat) utan att för den skull se ut som jag gjorde när jag var 20.

Bry dig inte om vad hon säger utan njut av din graviditet och ditt barn när det väl kommer.

Lycka till!!!!
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Lyssna inte på sånt...
Jag gick upp c:a 20kg båda mina graviditeter och jag tycker väl att min kropp har det hyffsat:angel:
Visst jag fick ont i ryggen med nr 2 och har fortfarande känningar, men aldrig när jag rider (ta i trä) och visst är mina bröst lite hängigare och magen lite "plöfsig" men om jag tränat mer hade den inte varit det.:p För efter nr 1 så var jag 99% tillbaks och nu är det väl 85% som jag såg ut innan. Mina barn är 8 och 5
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Håller med övriga. Lyssna inte på henne.

Tycker inte du ska ge upp hästen ännu.
Ge det en chans. Många, många, många, har klarat av att ha barn och häst samtidigt.

Och beträffande kroppen...
Jag gick upp 17 kg.
En vecka efter förlossningen hade jag gått ner 15 kg. Efter ngn månad med amning hade jag gått ner ytterligare 2 kg och är nu tillbaks där jag började.
Jag är ngt "slappare" om magen, men det är ju bara mina stackars slappa magmuskler. Det är alltså inget jag inte kan göra ngt åt m hj av motion och rätt kost.

Jag kände mig så stor, fet och ful under slutet av graviditeten och trodde aldrig jag skulle bli mig själv igen, men:
1. Det blev jag
2. Hade jag inte blivit det hade det vägts upp av resultatet; barnet :love:
3. Det är så förbannat fel att säga så en en kvinna som är höggravid :mad: Det är sällan sant och det är elakt gjort!!

Njuta av din graviditet.
Njut av barnets sparkar och buffar.
Njut av ledigheten (om du är hemma från arbetet nu).
Njut av förlossningen.
Njut av bebisen.
Njut av din mammalediga tid.

Kram på dig!!
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Strunta i henne och alla andra missunnsamma, elaka, beskäftiga personer som besserwisseraktigt måste berätta hur jobbigt allt är i livet sen man fått barn.

Tänk istället tex på att väldigt många idrottskvinnor gör sina bästa resultat efter de blivit mammor!

Och det man absolut måste göra efter förlossningen är att knipa! De som inte kniper får problem. De som kniper får ofta ett ännu bättre sexliv tex efteråt. ;) För hur många tänker eg på att knipa innan dess?

Vad gör det om tuttarna blir slappare? Jag menar, vem minns det om hundra år? Vilket är väsentligt i livet, fasta tuttar eller...?

Många får lite av degmage efter gravidteter, men inte alla. Och om det är mycket besvärande så kan man göra en sk liten bukplastik.

Och till sist, om nu kärringen bara gick upp 7 kg, hur kommer det sig då att hennes maghud tänjdes ut så mycket etc etc? Jag gick upp 14-15 kg och min mage är helt platt! Säg åt henne att både knipa käft och börja göra knipövningar nästa gång hon öppnar munnen...så slipper det glappa både här och där. ;)
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Det finns alltid såna!!!
Hade en på mitt jobb som ifrågasatte varför jag skulle ha barn överhuvudtaget eftersom jag ville ha hästen kvar..

Stå på dig, A!!

Dessutom ska vi ju ha barnvaktshörna i stallet ju så att vi kan rida bägge två!

Jag gick upp 30 kg.. Det försvinner!!!

Kram Towe - med hästen nästan bredvid :D
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Och till sist, om nu kärringen bara gick upp 7 kg, hur kommer det sig då att hennes maghud tänjdes ut så mycket etc etc? Jag gick upp 14-15 kg och min mage är helt platt! Säg åt henne att både knipa käft och börja göra knipövningar nästa gång hon öppnar munnen...så slipper det glappa både här och där. ;)[/QUOTE]


:rofl: :rofl: Synd att jag inte e så rapp i käften!:rofl:
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Det finns alltid såna!!!
Hade en på mitt jobb som ifrågasatte varför jag skulle ha barn överhuvudtaget eftersom jag ville ha hästen kvar..

Stå på dig, A!!

Dessutom ska vi ju ha barnvaktshörna i stallet ju så att vi kan rida bägge två!

Jag gick upp 30 kg.. Det försvinner!!!

Kram Towe - med hästen nästan bredvid :D

Hej Towe!
Jag hoppas du o alla andra har rätt...
Nu e d bara tre veckor kvar..sen vill jag börja rida genast!!
Ses!
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Håller med övriga. Lyssna inte på henne.

Tycker inte du ska ge upp hästen ännu.
Ge det en chans. Många, många, många, har klarat av att ha barn och häst samtidigt.

Och beträffande kroppen...
Jag gick upp 17 kg.
En vecka efter förlossningen hade jag gått ner 15 kg. Efter ngn månad med amning hade jag gått ner ytterligare 2 kg och är nu tillbaks där jag började.
Jag är ngt "slappare" om magen, men det är ju bara mina stackars slappa magmuskler. Det är alltså inget jag inte kan göra ngt åt m hj av motion och rätt kost.

Jag kände mig så stor, fet och ful under slutet av graviditeten och trodde aldrig jag skulle bli mig själv igen, men:
1. Det blev jag
2. Hade jag inte blivit det hade det vägts upp av resultatet; barnet :love:
3. Det är så förbannat fel att säga så en en kvinna som är höggravid :mad: Det är sällan sant och det är elakt gjort!!

Njuta av din graviditet.
Njut av barnets sparkar och buffar.
Njut av ledigheten (om du är hemma från arbetet nu).
Njut av förlossningen.
Njut av bebisen.
Njut av din mammalediga tid.

Kram på dig!!

Hästen är inte nåt jag ger upp i första taget..;)
Gick du ner så mkt så fort!!:o
Det kan man väl inte göra bara sådär??..elle..?
*Hoppas*:) :)
Tack för ditt uppmuntrande inlägg!
kram
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Tack för alla era inlägg..är inte helt panikslagen längre..

Ska nog försöka jobba lite på min kroppsbild kanske...
elle så är det bara just nu min hjärna tänker så här..
för jag tycker visst att det gör nåt om tuttarna ska hänga o magen bli pluffsig...men det kanske inte blir så hemskt som jag tror sen iallafall..

O just d ja..en sak till som kanske inte hör hit,Får man bristningarna efter förlossningen om man ska få några?
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Bristningarna ( om du menar zebraränderna på magen typ) får man oftast innan förlossningen. Jag fick mina de sista veckorna.

Jag känner mig stor som en ful elefant med foglossningar nu, otymplig, fet, blek osv. Men jag vet ju också att det kommer en dag när man äntligen kan börja träna normalt, röra sig normalt och framförallt äta normalt igen. Efter min första förlossning gick jag ner 12 kg direkt, det är 3 kg mer än vad jag hade gått upp. Bra deal. Denna gången hade jag gått upp 12 kg innan inskrivningen. Inte lika kul. Men det går ju att åtgärda! Bara ungen kommer ut.
Jag vet dom som har gått upp närmare 50 kg under graviditeten och ändå får på sig normala kläder ganska snart efter!

Man vet aldrig hur det slutar, men det är klart att man föreställer sig det värsta.

Har aldrig innan längtat efter att få banta och träna...
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Det var det jag oxå tänkte, man brukar inte få hängskinn av att gå upp 7 kg.Jag brukar(ogravid) pendla 10 kg hit & har dessutom gått ner 20 kg då jag gick upp en massa pga p-piller & det hänger då fan inget skinn.Låter väldigt otroligt med 7 kg..:smirk:
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Det är ju SÅ olika från person till person ju!!!

Efter första barnet var jag visserligen tjockare än vad jag varit innan men det berodde DELVIS på att jag fick hypotyreos i samband med graviditeten.
För det berodde INTE på all dricka, godis och fika :angel: man åt under veckorna....
Om jag verkligen velat hade jag kunnat gå ner de kilona.
Visst hade jag bristningar men inte allt för illa trots allt.

Efter ANDRA barnet dock har det hänt grejjer... :crazy: Väger visserligen mindre nu än jag gjorde efter första barnet, så där är jag på rätt väg, men brösten har gått ner från stor c-kupa vilket jag har haft i väldigt många år, till stor b liten c :cry: , min största sorg faktiskt.
Och ja, jag har slapp hud på magen och bristningar, men det gör mig faktsikt inte så mycket! Sörjer brösten bara.. men å andra sidan så närmar jag mig 30 så risken finns ju att de skulle bli som de är nu oavsett om jag fått barn eller inte ganska snart.. nu har jag bara lite längre tid på mig att vänja mig vid det ;) !!
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Det var det jag oxå tänkte, man brukar inte få hängskinn av att gå upp 7 kg.Jag brukar(ogravid) pendla 10 kg hit & har dessutom gått ner 20 kg då jag gick upp en massa pga p-piller & det hänger då fan inget skinn.Låter väldigt otroligt med 7 kg..:smirk:

Fast då går du nog upp 10 kilo över hela kroppen, går du bara upp 7 kg vid en graviditet så är det ju BARA magen som tänjs ut, därav av hängskinn.
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

jisses....... låt inte tanten trycka ner dig.
Jag vet flera som gått upp kring 30 kilo och snabbt återfått formen utan problem, både min svärmor och min mamma är exempel på 30+ kilo och platta som plankor ganska omgående.....
och för tuttarna finns ju sportbh ;) hehe

Jag däremot som gick upp 53 kilo behöver operera magen, men det är ju rätt stor skillnad på +27 och +53 :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 550
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp