Första sparken

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
Funderar på när man kan känna första spraken i magen. Är det någon som vet? Att man generellt kan känna det vid vecka 20 vet jag, men när man haft flera barn så sägs det at man kan känna det flera veckor tidigare. När kände ni första sparken? Försöker fundera lite på hur många veckor som gått nu.....
 
Sv: Första sparken

Jag kände första sparken exakt halvvägs (v. 20+0) :) Men det var ju första barnet också. Och moderkaka i framkant. Och så avfärdade jag nog en hel del "bubbel" innan dess som tarmrörelser fast det i själva verket var fosterrörelser (den ständiga skeptikern... ;) )
 
Sv: Första sparken

Tyckte att med tvåan kände jag nåt redan där i vecka 15-16 nån gång! Kan ha varit önsketänkande också förstås :) .
 
Sv: Första sparken

jag har väldigt livliga tarmar :D och känner "fosterrörelser" även när jag inte är gravid :angel: (och även ser svallvågor i badkaret så det är inte inbillning), jag har inte kunnat urskilja rörelser som "bebis" förrän efter v. 20 båda gångerna
 
Sv: Första sparken

Första små fiskrörelserna i v 15, mer ordentliga rörelser typ 2-3 veckor senare. Min bebis har aldrig sparkat hårt men rör sig ganska mycket, man såg att hon slog volter på ultraljudet (och var svår att fånga på kort...). Har man en mer lugn bebis brukar man känna först senare.
 
Sv: Första sparken

Det känns ju knappast som sparkar från början. Mer som fladder...

Jag kände lite diffust fladder i v 21.
 
Sv: Första sparken

Med tvåan och trean började jag känna rörelser från ca vecka 12... Med ettan från v 16-17.
 
Sv: Första sparken

Men kan man verkligen kanna dem sa tidigt som vecka 12?? Man aborterar ju foster nagra veckor efter det till och med och menar pa att fostrena inte kanner nagonting.
Men om de ar sa utvecklade att de sparkar och ror sej, sa borde de val kanna saker och ting ocksa, eller?
 
Sv: Första sparken

ramonarunds skrev:
Men kan man verkligen kanna dem sa tidigt som vecka 12?? Man aborterar ju foster nagra veckor efter det till och med och menar pa att fostrena inte kanner nagonting.
Men om de ar sa utvecklade att de sparkar och ror sej, sa borde de val kanna saker och ting ocksa, eller?

Tja, jag gjorde det.

Men att dra slutsatsen att de känner saker och ting, så långt vill jag inte gå.
 
Sv: Första sparken

CillaW skrev:
Jag har känt mina i vecka 12. Sprallar din? När kände du pojkarna?
Det är det jag funderar på, känner nånting, men har avfärdat det som annat :angel: Däremot så vet jag att så mycket "annat" brukar jag inte känna så här ofta som nu.....
Med Eric kände jag nånting i vecka 18 men en spark typ i vecka 20 och m ed Isaac kände jag nånting i vecka 16 och en spark i vecka 17.

Svårt att säga om det är som den far runder där inne, men nog känns det så, minns faktiskt känslan och funderar på om det inte är så att det känns som "det ska" och inte som om det vore min egen kropp som motionerar inom mig :angel:
 
Sv: Första sparken

Enya skrev:
Med Eric kände jag nånting i vecka 18 men en spark typ i vecka 20 och med Isaac kände jag nånting i vecka 16 och en spark i vecka 17.

Tja, du skulle ju kunna vara så långt gången, eller hur?
 
Sv: Första sparken

CillaW skrev:
Tja, du skulle ju kunna vara så långt gången, eller hur?
Ja, visst skulle jag kunna det. Fast jag försöker att tänka att jag nog är i vecka 8 eller 9. Tänk om jag har gått nästan halva grav utan att veta om det :crazy: :eek:

Fast å andera sidan hade jag gärna velat känna ordentliga sparkar så att jag vet at det verkligen finns nåt där inne:angel:
 
Sv: Första sparken

Kände rörelser från vecka 17 och det är mitt första barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 705
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 434
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 508
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp