Första akutbesöket avklarat...

D

dorisdoris

Jahaopp, nu har ALex varit riktigt sjuk för första gången.

I lördags vid lunch hade han en liten röd fläck på rumpen, vilket vi trodde var blöjutslag. Efter lunch åkte vi hem till mina föräldrar som skulle vara barnvakt några timmar på kvällen. När vi kom fram hade han stora blaffiga utlsag (typ nässelutslag) på hela rumpen, på ena kinden och armarna, samt 38 i feber. Ringde Hälso och sjukvårdsupplysningen som sa att vi skulle avvakta.

Vilket vi gjorde. Jag och sambon gick ut och åt samt på bio, och återkom 5 h senare. Då hade han 38.7 i feber, utslag samt att han hade kräkts. Ringde åter HSU vilka sa åt oss att avvakta samt inte ge Alvedon, utan Nezeril nässpray.

På natten var han orolig, och på morgonen var han dessutom varig i ögonen samt inte så pigg. 39 i feber. Han fick sova sin förmiddagslur, och när han vaknade var han slö, och dålig. Då ringde vi återigen HSU och fick akuttid 20 min senare (vilket är körtiden till sjukhuset...).

Resultat: Svag öroninflammation samt så dålig, med 40 graders feber, snuva, ögoninflammation att det inte bara kunde vara det... Så vi fick penicillin samt alvedon med oss hem.

Men vilka utslag! :eek: Och herregud vad slö han var på söndagen, han bara satti knäet, och det var knappt han orkade det, utan han lutade sig emot en...

Vi tror han blev smittad på sitt dagis som vi var ett kort besök på i veckan för att kolla in om det verkade bra...

Fast det var en jättebra läkare, han tog sig verkligen tid och förklarade. Och sedan sa han att barn mellan 1-7 är i genomsnitt sjuka 20 v om året :crazy: Kan det verkligen stämma?
 
Sv: Första akutbesöket avklarat...

Stackars liten.
Hoppas han blir frisk fort.

Angående att de är sjuka 20 v om året, det stämmer inte på mina barn.
Förkylda kan de kanske vara, men det räknar jag knappt som sjuk.
Min 6-åring har varit hemma från skolan 1 dag den här terminen.
1½-åringen har varit hemma max 7 dagar pga sjukdom.
Nu ligger han hemma med feber. Han har haft det sen i lördags. De hittar inget fel på honom förutom att sänkan är rätt hög. Så han fick penicillin.
 
Sv: Första akutbesöket avklarat...

Då blir han säkert bättre snart!

Ja, det där med 20 v, ju mer jag funderar på det så måste det väl vara att även förkylningar är inräknade? Har inget minne av att någon var så mycket sjuk när jag var liten...
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 605
Senast: Fille
·
  • Låst
Hästvård Nu är jag rädd, på riktigt. Fbl mådde imorse inte bra alls. Varken ätit eller skitit sen kl 22, stod bara och hängde. Ingen temp, bra...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
26 201
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp