fölvisning %, vad är klass I/II?

HMQ

Trådstartare
Hm, blir inte riktigt klok på vad som är Klass I numera, med nya %-siffrorna på fölvisning. Någon som har koll?
 
Ja, det är det - fick svar från avelsföreningen att numera gäller endast %. Så så var det med det :)
 
J
Ja, det är det - fick svar från avelsföreningen att numera gäller endast %. Så så var det med det :)
Ja och vad innebär det ...
Får man en 7 numer på extremiteter
Så sjunker % jäkligt mycket , rör sig hästen riktigt bra kan ändå en 9 extremeteter gå om en gångartshäst .
Tycker det verkar väldigt konstigt numer , men jag kanske inte förstår bedömningen numer ?
Och inte många härinne eftersom ingen svarat i tråden ?
 
J

Ja och vad innebär det ...
Får man en 7 numer på extremiteter
Så sjunker % jäkligt mycket , rör sig hästen riktigt bra kan ändå en 9 extremeteter gå om en gångartshäst .
Tycker det verkar väldigt konstigt numer , men jag kanske inte förstår bedömningen numer ?
Och inte många härinne eftersom ingen svarat i tråden ?


Nja så är det väl inte riktigt..
Det finns idag tre bedömningsgrupper - exteriör, gångarter och allmänt intryck. Gångarterna är ett genomsnittsbetyg av alla tre gångarterna - så att säga att extremiteterna har större betydelse än vad som tidigare var fallet är inte sant. Det är endast en del som vägs samman i exteriörbetyget..
 
Nja så är det väl inte riktigt..
Det finns idag tre bedömningsgrupper - exteriör, gångarter och allmänt intryck. Gångarterna är ett genomsnittsbetyg av alla tre gångarterna - så att säga att extremiteterna har större betydelse än vad som tidigare var fallet är inte sant. Det är endast en del som vägs samman i exteriörbetyget..
Alltså nu skäms jag men när jag var ute och läste resultaten från någon bedömning så läste jag extremi på första bedömningspunkten och tänkte så dumt att enbart bedöma benen där och sen gångarter och allmänt intryck fy vad skämsigt jag förstår ju att jag måste läst fel och jag tyckte det var bra dumt:o:laugh::o:laugh::o
Jag går och drar täcket över huvudet och skäms ....
 
Senast ändrad:
Alltså nu skäms jag men när jag var ute och läste resultaten från någon bedömning så läste jag extremi på första bedömningspunkten och tänkte så dumt att enbart bedöma benen där och sen gångarter och allmänt intryck fy vad skämsigt jag förstår ju att jag måste läst fel och jag tyckte det var bra dumt:o:laugh::o:laugh::o
Jag går och drar täcket över huvudet och skäms ....

Haha..Ingenting att skämmas för..;) Känns bra att det nya sättet inte var så tokigt som Du trodde..;)
 

Liknande trådar

Avel SWB är inte den snabbaste föreningen jag vet på att svara så tänkte kolla om någon annan vet om en får ha någon bettlös variant på stoet...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Ketrawzc
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 451
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 638
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Hrm. Jag blir inte riktigt klok när jag googlar om det är fritt att beställa varor från Norge, eller om man behöver betala moms...
Svar
2
· Visningar
416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp