Silkisif

Trådstartare
Jag har tidigare bara haft övervakningskamera men i år har vi ett sto som ska föla för första gången och jag överväger om jag ska hyra eller kanske köpa en fölvakt. Jag är lite orolig att det inte ska finnas någon att hyra när det väl är dags.

Är det värt det? Har kollat på en horse alarm, men de har visst slutat tillverkas. Är de sämre än exempelvis birth alarm?

Vilken modell på birth alarm är det jag vill ha? Jag är kanske dum men jag har svårt att förstå skillnaden på exempelvis billigaste och näst billigaste på deras hemsida. Jag har bara ett sto i taget som ska föla, de är bara två ston så har inget enormt behov direkt.
 
Vi har lånat till första fölningen och köpte därefter en egen. Det är min mammas, så jag vet inte vilken modell vi har. Men den har varit guld värd! Lite som en förbygel som fästs i en lös täckesgjord men sensorer vid halsen som mäter fukt. Larmar när stoet börjar svettas. Har aldrig missat en fölning, den har larmat någon gång även vid förvärkar men så mycket smidigare än att titta på en skärm konstant. Sista fölningen gick väldigt fort och hade varit svår att övervaka via kamera, då var vi glada att vi hade fölvakt på :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet inte om detta kan bli mycket till diskussion egentligen, för mycket av den avgrundsdjupa hopplöshet jag känner är just för att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 234
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Jag har pensionsångest och har haft det i många år. Hur jag ska lösa det vet jag inte. Det enda jag kunnat komma på är att köpa ett hus...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
13 095
Senast: lbb
·
Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 564
Senast: Pudlan
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 303
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp