Födda -21

DSC_0021.jpg

Gulle Maggan har haft semester hela sommaren och se ut att ha semester ett tag till. Hon växer så det knakar och drar snart allvarligt x full i grimmor. Förstår inte vart hennes stora huvud kommer ifrån 😅 Nog för att hennes mamma har stort huvud men inte så stort som sin dotter. Men älgen Maggan kommer glatt springandes i hagen när hon hör en människa och idag lyckades jag fånga hennes glada uppsyn på bild ♥️♥️
 
Den här damen har fortfarande ponny i grimmor 😂 (och hon beräknas ändå bli runt 148-150 cm).
Hon har haft en månad utan att göra någonting nu, efter att hon vann vandringspriset för årets allroundunghäst i sin ras (tävling för hästar upp till tre år). I löshoppningen slog hon samtliga deltagande (även vuxna), så jag lär väl behöva jobba på min egen hoppteknik och mod framöver 😅
AD248DB5-8C97-4660-9208-A898562F5213.jpeg
 
Den här damen har fortfarande ponny i grimmor 😂 (och hon beräknas ändå bli runt 148-150 cm).
Hon har haft en månad utan att göra någonting nu, efter att hon vann vandringspriset för årets allroundunghäst i sin ras (tävling för hästar upp till tre år). I löshoppningen slog hon samtliga deltagande (även vuxna), så jag lär väl behöva jobba på min egen hoppteknik och mod framöver 😅
Visa bifogad fil 126530

Åh vilket vackert huvud :love:
 
IMG_5864.jpeg

Jag har provsuttit på Kaj! ❤️ Började med att hänga, ingen reaktion. Satt upp. Ingen reaktion 😂 Nosade lite på benen (som synes längre än Williams 😜), fick ett äpple och sen satt jag av 😁

Vet inte om det är all boxvila i sommar men det känns verkligen som att våran relation har ”fördjupats” dom sista månaderna. Innan har jag känt att jag är en människa, som typ råkar vara hans människa men han skulle inte ha några problem att byta ut mig mot någon annan som är snäll och rimlig liksom. Men nu visar han tydligt att jag är nummer ett genom att inte vilja gå när andra håller i snöret, stå och njuta när jag pysslar med honom eller gnussa mulen i mitt hår. Vet inte om det är en mognadsgrej också men jag känner mig viktig på ett helt annat sätt plötsligt.
 
:love: :D

Fux de Luxe är efter Suarez, precis som min förra, född 2020.

Jag är superduper glad för henne, även om jag var salig över min fina valack.

De har dock inte samma mamma, och skiljer sig åt på mödernet.

Denna kommer ur samma stostam som hingsten For Feeling.

Men hade inte du också en Suarez-avkomma?
Ja vad kul!!!!
Stämmer att min är Suarez- Bocelli
 
Igår flyttade Boriz hem 🤗
Vi har en lösdrift på gården.
Han har inte åkt många gånger i sitt liv och osäker om han åkt lastbil eller själv.
Vi tog honom från betet och ledde honom en bit bort så att flocken inte skulle störa. Så snäll att leda bort.
Han var skeptisk till lastbilen men vi lät honom ta sin tid och på 30 min var han inne. Stod bra men blev lite otålig efter ca 40 min och började då kasta runt hö och skrapa med framhovarna men inget mer.
Lastade ur så snällt och lugnt och ihopsläppet med nya flocken gick toppen. Det är en blandad flock med äldre och yngre samt sto och valacker. Normalt är det kor där men de är på en annan äng just nu.
Skönt att ha honom hemma
50EED78D-C8C7-4CA8-96B9-10ED6E6870D5.jpeg
 
Igår flyttade Boriz hem 🤗
Vi har en lösdrift på gården.
Han har inte åkt många gånger i sitt liv och osäker om han åkt lastbil eller själv.
Vi tog honom från betet och ledde honom en bit bort så att flocken inte skulle störa. Så snäll att leda bort.
Han var skeptisk till lastbilen men vi lät honom ta sin tid och på 30 min var han inne. Stod bra men blev lite otålig efter ca 40 min och började då kasta runt hö och skrapa med framhovarna men inget mer.
Lastade ur så snällt och lugnt och ihopsläppet med nya flocken gick toppen. Det är en blandad flock med äldre och yngre samt sto och valacker. Normalt är det kor där men de är på en annan äng just nu.
Skönt att ha honom hemma
Visa bifogad fil 127230
Åh så härligt!! Vad fin han ser ut.

Har du möjlighet att umgås med honom dagligen nu?

Hur hög är han?
 
@prinsessfeminist tror han är typ 165. Jag kan hänga med honom dagligen. Har min andra häst på samma anläggning så det blir smidigt. Dock behöver jag inte kolla honom osv varje dag då de som jobbar på anläggningen gör det. Sen äger jag honom tillsammans med min bästa kompis så hon är ju där och hanterar honom också. Hennes första egna häst så hon är supertaggad😂

Var det en vit fläck på magen på din som skymtade förbi? Boriz har också en ❤️
 
@prinsessfeminist tror han är typ 165. Jag kan hänga med honom dagligen. Har min andra häst på samma anläggning så det blir smidigt. Dock behöver jag inte kolla honom osv varje dag då de som jobbar på anläggningen gör det. Sen äger jag honom tillsammans med min bästa kompis så hon är ju där och hanterar honom också. Hennes första egna häst så hon är supertaggad😂

Var det en vit fläck på magen på din som skymtade förbi? Boriz har också en ❤️
Japp, bukfläck, modell mindre.

Om han redan är 165 så lär han bli stor?
 

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
1 847
Senast: cili
·
Avel Hittar ingen tråd om just hur juvret skall kännas. Skall de vara mjukt? Hårt? 😊hur såg era ut och kändes när dom börjat sätta juver?
Svar
5
· Visningar
627
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 401
Senast: L(i)FE
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
765
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp