Föda för tidigt

Mirre

Trådstartare
Hur vanligt är det att bebben kommer tidigare än tänkt?
Har beräknad bf 22 mars och vi ska flytta snart.
Vill inte föda mitt i flytten licksom.

Vet inte än exakt när flytten blir men det blir väl snart alla fall.
Så barnrummet kommer ju göras i ordning i huset då.
Men det är bara lite mer än en mån kvar och jag börjar bli så grymt stressad. Vill ha allt klart när bebben kommer och inte behöva fixa med det när vi kommer hem från bb. Har en känsla av att man inte orkar det då. Dessutom vill man ju lägga all tid på barnet då.

Ska tjata lite på sambon att vi ska få hem vagga och säng så snart som möjligt. Det är hos svärföräldrarna nu.
 
Sv: Föda för tidigt

Fler som har flyttat precis innan bf?
Hur har det gått för er?
Hur har ni gjort med barnrum osv?
 
Sv: Föda för tidigt

En av mina bästa vänner flyttade samma helg som BF :crazy:

Sedan valde deras bebis att vänta en extra vecka, vilket vad tur då. De såg till att få massor av hjälp med allt, bebis kom när de hade bott i huset en knapp vecka. Men då var det mesta klart, eftersom alla insåg vikten av att det skulle vara klart så fort som möjligt.

Att ha ett barnrum i början är inte så viktigt, första barnet sov i våran säng första månaderna, sedan i vagga men ändå i vårat rum och flyttade till egent rum vid 15 månader. Andra barnet sov mellan oss en månad kanske, sedan i vagga i vårat rum och sedan eget rum vid tre månader.
 
Sv: Föda för tidigt

Fixa allt så fort som möjligt. Jag har svurit som f*n sista månaden att jag sparat så mycket. Jag var rätt så sänkt efter vecka 36 så det var INTE roligt att springa i affärer och fixa då *grr* Så även om inte bebis kommer så kommer du att bli tröttare... Att ha ett helt rum iodning för bebis är inte nödvändigt, men se till att fixa om den ska ha säng, tvätta bebiskläder och ha färdigt och lite sånt jox.
 
Sv: Föda för tidigt

Se till att knipa till BF, det är ett utmärkt datum att fylla år på!
 
Sv: Föda för tidigt

Fler som har flyttat precis innan bf?
Hur har det gått för er?
Hur har ni gjort med barnrum osv?

Jag flyttade den 1:a april. Jag var beräknad till den 18:e och den 5:e födde jag.... Det gick bra för mig jag hann precis bli färdig tack vare en massa hjälp från andra. Jag hade gjort barnrummet färdigt, fast den första tiden använde jag bara skötbordet, han sov ju i min säng. Barnrummet är inte så viktig till att börja med.
 
Sv: Föda för tidigt

Bodde i Sundsvall och flytten skulle gå nedåt ca 60 mil. BF var den 8 november , det sista i skolan skulle vara klart den 2 november. Den 27 oktober flyttade vi ut allt, sambon åkte ned de 60 milen med flyttlasset och började på nya jobbet.

Jag skulle komma när skolan var klar. Min lilla tös tyckte att det var dax, så jag fick ringa upp sambon. Resan för honom de 60 milen kostade 3200 utöver bränsle (poliskontroll), men han han upp och vår dotter föddes den 30 oktober i Sundsvall.:rofl:
 
Sv: Föda för tidigt

1:a barnet kom ca 16 dagar tidigare än beräknat, andra tre dagar efter beräknad tid och ändå var hon groteskt stor :eek:. Tredje barnet kom åtta dagar tidigare :D Väldigt varierande.
 
Sv: Föda för tidigt

Att vara född för tidigt skulle i alla fall jag definiera som mer än 3 veckor före utsatt datum (åtminstone 2 veckor före och efter räknas som normalt och inom felmarginalen för mätningarna).

Så frågan är om siffran 5-6 % gäller dessa eller alla som föds före utsatt datum. Jag gissar på det första.

Själv födde jag 12 dagar efter bf.
 
Sv: Föda för tidigt

Jag hade förvärkar från vecka 20 med sonen. Flyttade 5 veckor före BF och han kom 16 dagar efter BF...
 
Sv: Föda för tidigt

jag hade bf 7/9 och flytt planerad 1/9. vi packade allt som vi inte behövde i vårt dagliga liv så tidigt som möjligt. bäbisgrejer låg ihoppackat men lätt att komma åt "utifallatt" i vaggan. så hemskt mycket saker behövs inte till en början till en liten bebis..

Adam kom 24 dgr före bf så vi hann inte flytta innan men det gick bra det med, jag satt på en stol i köket i nya huset o ammade mest hela tiden på flyttdagen medan sambo o kompisar bar möbler o kartonger.

vi har fortfarande inte fixat iordning "barnrummet". Vi huserar alla tre i Adams framtida rum o vårat tänkta sovrum är gästrum och avlastningsyta. Det var tänkt att vi skulle göra iordning de rummen först av allt men väl inflyttade tog vi istället tag i köket..
vi känner ingen stress alls nu att göra iordning rummen heller, Adam sover i sin vagga eller i vår säng o kommer göra det ett bra tag framöver.
 
Sv: Föda för tidigt

Att vara född för tidigt skulle i alla fall jag definiera som mer än 3 veckor före utsatt datum (åtminstone 2 veckor före och efter räknas som normalt och inom felmarginalen för mätningarna).

Så frågan är om siffran 5-6 % gäller dessa eller alla som föds före utsatt datum. Jag gissar på det första.

Själv födde jag 12 dagar efter bf.

Tror de sa på BB att bebisar som är födda i v. 36 el. tidigare räknas som prematura (för tidigt födda) v. 37 och frammåt är "normalfödda".

Sen är det ju kanske olika vad man själv vill kalla det.
T.ex är bebis beräknad till 30/1 men kom 15/1 så är bebis född tidigare än beräknat men inte för tidigt.
Hoppas ni förstod :o;)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 763
Senast: Milosari
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 529
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 439
Senast: tott
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 896
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp