Fodra upp smal B-ponny

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare caralala
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 815
C

caralala

Står nu på kraft grund och hö, Men hur mycket vågar man öka upp med, är lite undernärd.
Behöver hjälp för min kompis vågar inte skriva själv.

Sv: Fodra upp smal B-ponny

Kan ju ev. ge den lite lusern-hack. Det funkar bra för min (fullblod), men jag vet inte hur det är med B-ponnier, om dom kan va känsligare på nåt sätt, för lusernhacket innehåller mycket protein...
Men fråga nån duktig som vet!

Vad innehåller höt och hur mycket hö och Grund får den? Varför har ni/hon valt Grund?

Han ger sina övriga hästar också grund och ponnyn får ca 8dl grund om dan plus 5kg hö om dan.
Ska de byta foder till ponnyn?

Ponnyn haft fång för 2 år sedan.

Har ponnyn haft fång är Grund ett olämpligt foder, det innehåller mkt stärkelse o det bör man undvika. Ge hellre Lusern om höt inte räcker till näringsmässigt

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin...
2
Svar
20
· Visningar
1 054
Senast: fijja
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
823
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka