Fodra mot PMS, för hormonbalansen osv

xDollyx

Trådstartare
har någon här provat att fodra stoiga ston eller hingstiga vallackar med foder som skall hjälpa till att stabilisera hormonbalansen och förhoppninsgvis få hästarna mer harmoniska?

Sv: Fodra mot PMS, för hormonbalansen osv

Magnesiumtillskott.
Jag vet flera som prövat detta och det funkar utmärkt på min häst, hon blev totalt förändrad när jag började ge det.
Så nu får hon 1 dosmått BioMag alla dagar året runt, och är mycket mer jämn i humöret :bow:

Magnesium = mirakelmedlet för mig.

Gissar mig till att det kan bero på att magnesiumbrist, om än så liten, kan förändra humöret till det sämre. Vet dock inte om det är så eg.

ah.. nä jag träffade en häst häromdagen som var väldigt pipig o hetsig i humöret och veterinären hade sagt att det var hormonöverskott. plus att hästen var importerad och antagligen inte blivit så bra hanterad innan.. men hon var mycket trevlig att rida, men hemsk att hantera. bara funderade lite på vad dessa hormonöverskott kunde bero på och fann olika foder för det. visste inget om detta trots mina 12 år bland hästar =)

Jag har provat Munkpeppar med BRA resultat. Behövde bara köra 1 kur och sen inget mera.

Åh munkpeppar kanske man ska pröva, vart kan man hitta det och är det fasligt dyrt eller överkomligt? :p

Edit:

Ja det är väl klart att i princip vad som helst är överkomligt så länge hästen mår bättre av det.. Men ändå.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
515
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 895
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 618
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 815

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka