Fodra med fjolårs hösilage?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Cavalo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 069
C

Cavalo

Hur länge håller en oöppnad bal? Kan man fodra med fjolårets skörd, givetvis förutsatt att balen varit hel, ingen lukt, värme, synligt mögel etc.

Är det ngn som har erarenhet av det och kan man märka ngn skillnad i hållbarhet - dvs när man väl öppnat balen har den ungefär samma hållbarhet som årsbalar?

Sv: Fodra med fjolårs hösilage?

Är den bara lagrad rätt som du skriver d v s hel m m. Så är det inga problem alls att fodra med den. Den lika bra nu som den var i våras.

Liknande trådar

Foder & Strö Behöver lite råd om mitt hösilage :) Förra året så lyckades min fodergubbe pricka in att slå, torka och plasta balarna mellan alla...
Svar
15
· Visningar
5 996
Senast: trollmamma
·
Foder & Strö Hej! Står inför ett dilemma med vinterns foder som jag kanske kan få lite feedback på. Jag har beställt och redan betalat för hälften...
Svar
8
· Visningar
2 753
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 075
Senast: sandrafors
·
Foder & Strö Till att börja med: JAG SKA INTE FODRA MED DETTA -så ni kan alla vara lugna ;) Är bara nyfiken..... Med värmen som är har jag...
Svar
5
· Visningar
1 740
Senast: wrangler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka