Fodra med årets skörd?

Tussemaja

Trådstartare
När börjar ni fodra med årets hö/hösilage? Jag har för första gången köpt hösilage (har inte fått analysen än men misstänker att det är mycket bra - kanske för bra.....) Mina tjocksmockar har jag en hel del fjolårshö kvar till, så dom får i huvudsak nöja sig med det under hösten - men min fröken behöver ett kraftigare foder och är dessutom oerhört kräsen. Kan man börja fodra med årets höstilage redan nu eller bör det "mogna" först?

Sv: Fodra med årets skörd?

min stallägare som oxå gör hösilage slog det förra veckan typ ons- tors och han sa att det inte var bra för hästar att äta det nu, han ger det dock till sina tjurar, men jag har ingen koll på varför de kan äta det och inte hästarna.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 093
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 936
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 369
Senast: Shixle
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 423
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Svensk politik nr 3
  • Vinterföräldrar 24/25