Fodra föl 3 mån

Sv: Fodra föl 3 mån

Så fort de vill ha! Ger i egen bytta så stoet inte ska känna sig stressat av att fölet snor.

Mine føll har fått egen posjon/bøtte fra de var 1-2 mnd ca.
Siste ville helst sno stoet sitt og fikk det, så de delte mat til fölet var ca 2 mnd, da fikk hun eget.

Jag blandade ihop ca 200g krosshavre, 200g Krafft Breed och en näve betfor, ungefär, tog lite på en höft. Sen fick han äta lika länge som mamman åt. Oftast gick inte allt i, men ibland pillade han i sig allting.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 936
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
437
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka