E
Explorina
Har ingen grovfoder analys då det kommer att fodras med hösilage från olika marker. Stallägaren har inte velat göra någon analys och det går heller inte att göra i dagsläget då alla balarna är uppbevarade som en blandad kompott från stallägarens olika marker. Dvs de har inte ställt balarana från de olika marker separat från varandra.
Så fastän jag tar ett prov från en bal och skickar in till analys så blir svaret inte något som jag kan förlita mig på, då jag inte kommer att veta vilken mark balen som öppnas är från..därav har jag helt enkelt struntat i det.
Nu är fråga dock.
Jag har en 1½ åring halvblodsvallack.
Han kommer att få mer eller mindre fri tillgång till hösilage, kommer att ge honom det han kan och vill äta.
Därutöver kommer de att få kraftfoder 2 ggr pr.dag ( morgon + kväll ).
Han kommer vara uppstallad på box nattetid.
Har tänkt mig att ge honom;
Green Power lucerne ( vet att det innehåller bra med protein och det är ju bara bra när han ska växa )
Salsas müesli ( lila )
Salsas vitamin +mineraler
Kraft Goove 90[
B]Raps olja[/B]
Ni foderkunniga, vilken mängde anser ni att jag ska ge av ovanstående pr.dag - taget i betraktning att jag inte har någon grovfoder analys.!!
Vet att det inte går att räkna ut i precisa tal, men ett hum?
Så fastän jag tar ett prov från en bal och skickar in till analys så blir svaret inte något som jag kan förlita mig på, då jag inte kommer att veta vilken mark balen som öppnas är från..därav har jag helt enkelt struntat i det.
Nu är fråga dock.
Jag har en 1½ åring halvblodsvallack.
Han kommer att få mer eller mindre fri tillgång till hösilage, kommer att ge honom det han kan och vill äta.
Därutöver kommer de att få kraftfoder 2 ggr pr.dag ( morgon + kväll ).
Han kommer vara uppstallad på box nattetid.
Har tänkt mig att ge honom;
Green Power lucerne ( vet att det innehåller bra med protein och det är ju bara bra när han ska växa )
Salsas müesli ( lila )
Salsas vitamin +mineraler
Kraft Goove 90[
B]Raps olja[/B]
Ni foderkunniga, vilken mängde anser ni att jag ska ge av ovanstående pr.dag - taget i betraktning att jag inte har någon grovfoder analys.!!
Vet att det inte går att räkna ut i precisa tal, men ett hum?