Nu ställde jag inte en fråga hurvida jag ska låna ut igen eller inte. Och dessutom var min fundering nu att JAG ska ta ansvar för om en gammal skada dyker upp igen hos nya fv. Så varför du känner dig tvungen att skriva denna kommentar är för mig helt obegripligt, vad du tycker om mig som hästägare vet nog alla på detta forum vid det här laget så du behöver inte tala om det igen.
Att jag lämnar ut en frisk häst och vill ha en frisk häst tillbaks, att jag tycker att det är fv:s ansvar om hästen skadar sig hos denne tycker inte jag är konstig.
Och nej jag hade inte tänkt låna ut honom igen och jag är inte skyldig dig någon förklaring överhuvudtaget men jag är så förbaskat trött på att du hela tiden hackar på mig och aldrig har ett positivt ord att skriva.
Prinsen har nu stått hos min fd arbetsgivare sen han kom tillbaks. Det är människor som jag litar på till 200%, finns inga andra människor som jag skulle lita på så till fullo än dessa. Tjejen som nu har ridit honom i ungefär 1 månad i detta stallet är en vän till dottern i familjen, dottern i familjen litar jag också på till 200%, hon är även en mycket duktig både tränare och ryttare. Dottern har hjälpt/tränat blivande fv när hon ridit min häst i stort sett varje ridpass och det har funkat jätte bra. Och jag litar på att varken dottern eller någon annan i familjen skulle säga till mig att låna ut till den här tjejen om dom hade några som helst tveksamheter.
Tycker också att det är en VÄLDIGT stor skillnad på att låna ut till någon som svarat på en annons, provridit hästen 1 gång och på en person som jag blivit rekommenderad av folk jag litar på och som dessutom har ridit hästen i 4 veckor innan hon lånar hem honom. Den här tjejen bor dessutom bara några mil ifrån mig och dottern kommer fortsätta hjälpa tjejen, plus att fadern i familjen är hovslagare och skor i tjejens stall. Så jag kommer ha människor som jag litar på till 200% som har "koll" åt mig, vilket gör att jag känner mig helt lugn.