Fodervärden misskötte hästen

Sv: Fodervärden misskötte hästen

Tyvärr börjar detta bli allt vanligare.. Folk lånar hästar fast de egentligen inte vet hur mycket pengar och tid som går åt.

Usch och fy! :mad:
Stackars häst och stackars häsägare, vilken chock!

Håller med Inka-90, allt för många fattar inte hur mycket en häst kostar att ha! Och att den kunskapen gått förlorad tror jag beror på att hästfolk numera inte är intresserade av "gamala hästkarlars" kunnande och bara vill lära sig rida, de anser all avsutten verksamhet vara ett nödvändigt ont! :(

Om man inte kan åka och kolla till sin utlånade häst med jämna mellanrum så är det smart att kräva referenser. Det finns folk som har för vana att låna hästar och glömma ta hand om dom.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 041
Senast: Stergo
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 362
Senast: Cina B
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 304
Senast: Vicks
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 098
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar