Fodervärd

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare PyretBellaGinnielou
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 188
P

PyretBellaGinnielou

När man är fodervärd åt en ponny, vilka kostnader är de fodervärden får stå för?
Stallhyran brukar väl oftast betalas av fodervärden, men vad är de mer för olika kostnader som fodervärden betalar och som ägaren betalar?. som t.ex hovslageri, avmaskning, försäkring m.m.
Eller är det oftast olika från häst till häst o ägare till ägare?

Vad betalar ni som har foderhästar, eller ni som lämnat ut era hästar?
Tack på förhand,:)

Sv: Fodervärd

När vi haft foderponny har vi behövt betala för allt utom försäkringen.
trustningen fick vi dock med så vi behövde inte köpa till något.

japp, samma för mig. allt utan försäkring...funkade jättebra!

Allt i princip.

Hur man gör med försäkringen väljer man själva, om det är fodervärden eller hästägaren.

Vi har gjort så att om nu min häst går igenom besiktningen, så kommer jag stå kvar på försäkringen och fodervärden betalar månadsvis kostnaden för veterinärvårdsförsäkringen.

Det känns rätt, då jag ska ha ut ersättning från livförsäkringen om hon skulle dö, och fodervärden skall ha ut ersättning från veterinärvårdsförsäkringen om hon skulle skada sig.

Betalar inte fodervärden för vet. försäkringen så har inte hon heller rätt till ersättning.

Tusen tack för alla svar!:bow:
Nu vet jag lite mer om att vara fodervärd!:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 399
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 607
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 630
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 954
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stora canvasburar
  • Kattbilder #10
  • Mellanpudel