Fodervärd?

Lenis

Trådstartare
Vad innebär det? Har sett kennlar som vill ha ut valpar på foder, försökt hitta skk:s kontrakt för att läsa men hittar ju inte helsiket :crazy: Hade kunnat tänka mig att det är samma sak som att behålla avelsrätten, men då hade de väl skrivit det istället, så jag antar jag har fel :angel:
 
Sv: Fodervärd?

Fodervärd innebär att du får hunden, men uppfödaren har rätt till två kullar innan 5 års ålder (om det är en tik, hanar är ca 6 parningar, tror jag). Uppfödaren står som ägare tills hunden är 5 år. du betalar allt dvs mat, försäkring, vet vård mm. I samband med dräktighet, så betalar uppfödaren vet vård. Hoppas att du förstår mitt luddiga sätt att skriva.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 562
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 912
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 319
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp