Fodervärd

Sv: Fodervärd

Hon är supersöt! :love: Fast för att citera min pojkvän som var med och tittade på kattungen: "Men alla kattungar är ju söta." :) Men de blåmaskade ser ju lite vackrare ut som små iaf.

Nu är frågan hur jag ska överleva nästan 3½ vecka innan jag får hem henne..! :crazy:

/Erica
 
Sv: Fodervärd

Jag har en liten honkatt ute på foder och jag tecknade avelsförsäkring på henne med en gång och den betalar jag.
Fast katten kommer att föda hemma hos mig och stanna i 12 veckor.
 
Sv: Fodervärd

Jaha, såg senare att du redan tecknat avtalet, mitt råd var lite sent ute :o
Hon är iallafall jättefin den lilla :love: :love: Grattis.
 
Sv: Fodervärd

Fast jag har ju inte tecknat något avtal ännu, vi har fortfarande inte utformat det helt! Så alla tips är välkomna. Däremot har vi ju det muntliga avtalet klart, dvs vi är överens om att jag ska ta henne. :)

Kattungarna kommer födas hemma hos mig - uppfödaren lär nog själv ha fler egna kullar vid det laget! Jag blir såklart lite nervös för allt jag måste lära mig, men jag har ju ungefär 10 månader på mig så det går nog bra. :D

/Erica
 
Sv: Fodervärd

Du har ju jättemånga hjälpredor här att fråga och jag måste säga att de svaren du fått på denna tråden är kanonbra.
Enda anledningen till att jag har en kisse ute på foder är att hon var bokad men köparna hade kommit in i en ekonomisk kris när det var leveransdax, nu tyckte jag att de var perfekta för katten och vi förhandlade fram ett snällt avtal om en kull och sedan övergår hon i deras ägo, de får behålla avelsrätten på henne OM allt nu funkar som det ska.
Ibland händer saker i ens liv man inte kan styra så detta var en bra lösning.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 524
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 252
Senast: dobbis
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
4 347
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 655
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp