Fodervärd

malinsky

Trådstartare
Hej!

Är det ngn utav er hur ett fodervärdsavtal brukar vara upplagt/uppgjord.

Sist jag var fodervärd så stod jag för stallhyra, mat och hovslagare, försäkring och ev vet bes bekostades av ägaren. Nu är jag 1/2 fodervärd till en annan häst och funderar på att ta hela ansvaret efter förfrågning av ägaren. (delar idag med henne)

Nu ska vi självklart ha en dialog tillsammans hon och jag, men brukar vanligtvis ägaren stå för försäkring osv? Det blir ju mycket pengar ändå med stallhyra, foder, träningar osv.. :angel:

Vad säger ni?

Sv: Fodervärd

Ja, åtminstone alla gånger jag haft foderhäst.

Om du använder sökfunktionen så hittar du 75 trådar där fodervärd är nämnt och 52 där foderhäst finns med bara i detta forumet.

Har min häst ute på foder nu. Min medryttare är helfodervärd just nu. Vi Har lagt upp det så att: jag betalar försäkringen eftersom den ändå dras varje månad på mitt konto (enklast så), hon står för hovslagare, stallhyra, mat osv...Veterinärvården betalar hon upp till 1800:- som är självrisken. En annan häst jag hade ute på foder så fick fodervärden betala presis allt..inkls försäkringen. Det är ju som man lägger upp det.

foderhästen jag har nu betalar jag allt försäkring mm även om han blir sjuk betalar jag vet,, fick även med lite utrustning så sadel mm har jag köpt själv

när jag leasat ut mina hästar har jag (ägaren) stått för livförsäkringen; jag får alltså ut pengarna om hästen dör eller måste avlivas. veterinärförsäkring betalar däremot den som leasar hästen (fodervärden) eftersom det är han/hon som är ansvarig för hästens skötsel. underförstått missköts hästen på något sätt så att det kräver vet.vård så är det fodervärden som betalar alla kostnader.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Då jag inte hittat någon som verkat skriva om något liknande tänkte jag höra här om detta låter rimligt. Jag ska till våren börja...
Svar
4
· Visningar
1 287
Ekonomi & Juridik In intressant tank slog mig igår kväll efter en diskussion med en kompis. Vi diskuterade försäkring på hobbyhästar eftersom både hon och...
2
Svar
36
· Visningar
5 055
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Hej, Jag är gammal användare här men har visst raderat mitt hotmailkonto som användaren var registrerad på (säger något om hur länge...
Svar
8
· Visningar
2 969
Senast: Marita73
·
Hästvård Hej! Har ett stort problem just nu och hoppas att jag kan bli lite klokare med era tankar här på buke.. Har sedan en tid tillbaka letat...
Svar
16
· Visningar
3 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka