Fodertillskott Stride

millan71

Trådstartare
Nån som använt det? Erfarenheter? Det är ju ganska dyrt, men funkar det så köper jag det absolut. Har en unghäst som gjort sig illa i sitt bakknä (skadat sitt ledbrosk) som jag vill försöka hjälpa. Vad har ni haft för skador när ni använt stride?

Sv: Fodertillskott Stride

Har ingen personlig erfarenhet men flera i min närhet har använt Stride till äldre hästar för att förebygga ledskador. Men nu finns ju Nypon istället, billigare o frågan är om inte det är lika bra? Bägge fungerar ju som rundsmörjning av lederna...

Ja, jag har oxå sett att nypon kommit, men detta är ju en skada så jag tror jag håller mej till det här 3 i 1 pulvret. Det är ju både glukosamin, MSM och Chonditrin i STRIDE, men nu har jag hittat ett annat preparat som verkar ha högre halt av alla 3 i sig som är billigare, GlucoVett. Troer jag testar det istället

Jag använder en annan sort som heter Orthohyl, och ska du få någon effekt så är det nog något av det du ska välja och lägga nypon, glucosamin på hyllan i det här fallet.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 816
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 202
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 643
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023