Foderstatsprogram?

I

Isislover

Jag hoppas att denna tråd får ligga kvar här då jag anser att detta är islands-relaterat mer än allmänrelaterat. :cool:
Vad har ni andra för program för att räkna ut foderstaten?
De jag har hittat har inte islandshäst som ras och inte heller att pållen är ute och har tillgång till gräs typ dygnet runt.
Finns det kanske till och med något program som har tölt som arbete och inte bara skritt, trav och galopp?

Sv: Foderstatsprogram?

Jag använder stallägaren :cool:

Har aldrig känt något behov av att använda ett digitalt program för att räkna ut sådant, funkar lika bra med höanalys, sunt förnuft och att rådfråga kunniga människor om man känner sig osäker, tycker jag :)

Sv: Foderstatsprogram?

Det finns ingen större anledning med foderstatsprogram avpassade för islandshästar. De räknas som kallblod/ponny eller liknande. Tölt kan du räkna som trav om du inte håller på att träna ökad i stor dos då kanske galopp passar bättre.

Har hästen tillgång till bete funkar ett foderstatsprogram dåligt överlag, det är troligen därför det inte finns som alternativ. Programmen kan endast ge hjälp och vägledning med matematiken, man måste själv anpassa efter aktuell häst. Verkar det bli för lite ller mycket så justerar man.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 738
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 044
Senast: Nahar
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 308
Senast: Fetaost
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 511
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II