L
lillaida
Sv: Foderstater till era westernhästar
En av våra hästar är också allergisk mot havre, fast hon svullnar inte i benen utan i huvud och hals och ser ut som en hamster om hon får i sig minsta lilla havrekorn. Jag har funderat ett tag på att ge linfrö av något slag men tvekar ifall hon skulle vara allergisk mot det också, har du testat några andra sädeslag på din häst för att se om hon är allergisk mot det också? Tror du en häst kan vara glutenallergiker? Låter kanske lustigt, men har funderat på det. Men du har i alla fall inte märkt någon reaktion från din häst med linfrö? Vart köper du ditt linfrö och vilket märke?
Ursäkta alla frågor, men man får ju passa på när man hittar någon med samma problem
I övrigt ger jag:
fri tillgång till hö
3kg speedy beet (lusern med betfor utan socker)
mineraler
olja
b-vitamin (under fällningsperioden)
äpplen och päron ibland
Hej, vårt Quarter sto är mkt lättfödd
Fri tillgång på hösilage
4 dl linfrö cubes (ger blank snygg päls och smörjer tarmarna)
Ca 1 kg Hippo Cool (är allergisk mot krafftfoder med Havre, svullnar i benen pluss att hon blir superhet i skallen)
2 dl Betfor
mineraler
En av våra hästar är också allergisk mot havre, fast hon svullnar inte i benen utan i huvud och hals och ser ut som en hamster om hon får i sig minsta lilla havrekorn. Jag har funderat ett tag på att ge linfrö av något slag men tvekar ifall hon skulle vara allergisk mot det också, har du testat några andra sädeslag på din häst för att se om hon är allergisk mot det också? Tror du en häst kan vara glutenallergiker? Låter kanske lustigt, men har funderat på det. Men du har i alla fall inte märkt någon reaktion från din häst med linfrö? Vart köper du ditt linfrö och vilket märke?
Ursäkta alla frågor, men man får ju passa på när man hittar någon med samma problem
I övrigt ger jag:
fri tillgång till hö
3kg speedy beet (lusern med betfor utan socker)
mineraler
olja
b-vitamin (under fällningsperioden)
äpplen och päron ibland
Senast ändrad av en moderator: