C
CindyLou
Nu vet jag att man ska se till allas individualitet och analyser m.m. Men vad för foderstat har du till just din westernhäst? Varför valde just du det fodret?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad ger du Phigalle?
Nu vet jag att man ska se till allas individualitet och analyser m.m. Men vad för foderstat har du till just din westernhäst? Varför valde just du det fodret?
Egentligen har min pålle fri tillgång till ensilage/hösilage men just nu är han skadad så då får han ca 7 kg ensilage på kvällen och ca 10 kg under dan. Om man räknar på hans foderstat så ska han ha ca 10 kg grovfoder som är helt torr, alltså TS-halten 100 % men så hög är den ju inte. Men jag har själv inte valt detta ensilage som har ett energivärde på ca 9,5 vilket ligger över vad fölston behöver och långt över vad han behöver. Han går normalt på lösdrift och nästan alla hästar där är för tjocka, dom bara står och äter hela tiden. Så den ofrivilliga box-, sjukhagevilan har gett en positiv effekt, viktnedgång. Det enda extra han får är vitaminer och mineraler.
MVH Ann
Min dam får
fir tillgång till ensilage, äter ungefär 14-16kg per dag
2kg korn
0.8kg havre
0.2kg linfrö
vitlök / dag
Roligt att se att du fodrar ditt fullblod bra och ordentligt men de syns på henne. hon e lagom.