Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
En tanke som slog mig idag är denna nästan hysteri om foderstater och att man är en dålig hästägare som "fodrar med ögat".
Sen släpper nästan alla sina hästar på beten. Inte har man någon som helst koll då på vad hästarna stoppar i sig och hur mkt.
Är inte det lite skruvat?
Därför på bete så kan hästen välja...det kan den inte under vinterhalvåret. Dessutom har många så himla dåligt grovfoder..och vad är det man brukar höra efter nyår från många: Min häst tappar hull, som vanligt nu i januari tappar min häst hull...osv. Många verkar ta det för givet att: Nu kommer januari och då ska hästen falla ur. Som en självklarhet.
VARFÖR då undrar jag ? Fodrar ni inte med ögat kanske ? Borde ni inte sett I TID, innan hästen föll ur kanske ? Nej, för det vissa saker kan man inte i förtid åtgärda enbart med sina ögon...det är där analysen kommer in. Så man I TID hinner åtgärda innan man ser.
Vet du inte att en analys och dina ögon är 2 verktyg som jobbar hand i hand ? Det ena utesluter inte det andra. Båda 2 behövs.
Varför sträva efter HYFFSATdå man kan få det OPTIMALT BRA ?
Vet du vad du har för betesmark, vilka växter som växer där och hur produktiv den är kan du på ett ungefär säga vad för värden det är i gräset. Självklart måste man veta hur vädret har varit också.
Foder & Strö
Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.