Foderstat till kanin?

H

HokusPokus

Jag är nyfiken på vad Ni ger till Era kaniner och vad de äter.

Sv: Foderstat till kanin?

Jag ger min kanin foderblandning 1 gång per dag sen så får han hö ocskå. Så han brukar oftast alltid ha hö i buren. :bump:

Jag ger mina kaniner pellets (Lottie, som de verkligen ÄLSKAR :D ) 1 gång per dag, fri tillgång till hö, grönsaker varannan dag ungefär.
Mina kaniner tycker om en hel del; gurka, morot, sallad, äpple m.m.
Två av mina kaniner fick pasta, ris och potatis hos sin förra ägare, och det tyckte de tydligen väldigt mycket om.

Fri tillgång på hö, vatten och saltsten + ca 1dl marsvinsblandning/dag (bor ihop med ett marsvin), knäckebröd någon dag i veckan och grenar att ganga på. Får grönsak varje kväll: morot, äpple, sallad, tomat, gurka eller vitkål.

Fri tillgång på hö, vatten och saltsten + 1 msk Dodson and Horrell kaninfoder, sen får hon grönsaker och kanske lite frukt varje dag.

Gre mina Edel. Man vill byta till bättre.
Fri tillgång på hö och frukt och grönsaker ett par gånger i veckan. Även grenar från fruktträd.

Mina kaniner har fri tillgång till hö. Dom får 1 dl pellets var varje dag,och sen nån frukt el grönsak !:)

Pellets (just nu kommer jag inte ihåg vad fodret heter) och havrekross, var meningen att dom skulle gå på hel havre men mor min köpte fel, ska snart byta dock.

Franska vädurarna = 2 dl per dag (morgon+kväll)
Dvärgvädurarna = 1 dl per dag i undantag för den ena som går på 1,5 dl/dag

fri tillgång till hö och vatten
plus frukt och grönt några dagar i veckan

mina kaniner får havre och pellets varje dag och lite frukt eller annat grönt.
naturligtvis har de fri tillgång till vatten och hö.
de har även saltstenar.

Min kanin äter grönsaker och frukt 2ggr om dagen. Pellets ca 1msk tre till fyra ggr i veckan.
Grönsaker och frukt ex:
-jordärtskocka
- palsternacka
- kålrabbi
- salladskål
- broccoli (lite)
- banan
- äpple
- päron
- gurka
- morot
- minimajs (han älskar det)
- majskolv
ock säkert annat också..

Fri tillgång på hö och vatten (såklart) och så äter han äpple, morot och hårt bröd dagligen, ofta även gurka eller tomat.

Kanin: fransk vädurskanin, jättekanin (ca 6 kg). Lös i stallet så den motionerar och grejar på rätt mycket om dagarna. Även lös ute på gården mellan varven. 2 år gammal. Foder: fri tillgång på hö och vatten. Rörde inte sin saltsten. Dagligen närmare ½ liter kraftfoder; havre och Prix (fullfoder för hästar som passar kaniner enligt uppfödaren). Morötter får den dagligen under vintern och utöver det några gånger i veckan hårt bröd och kokt potatis. Emellanåt också andra frukter och grönsaker, lite beroende på säsong, tillgång och vad som lämnat över hemma.

På sommaren gräs och blad som basfoder.

Timmy får:

08:00 - 1,5 dl Gnagarblandning + Hippo Kaninfoder (ska byta till Lottie)
20:00 - 0,3 kg hö

Fri tillgång till hö, vatten och mineralsten.
Pellets (Lottie) morgon och kväll.
Morot på morgonen.
Ärter från papegojans matskål på kvällen som pappa brukar ge honom :D

Har dvärghare, hermelinkorsning och vädurskorsningar, hoppkaniner.
De får ½-1 dl pellets (Edel, det foder jag är mest nöjd med av de jag testat!) och tre sorters grönsaker per dag. Fri tillgång till hö och vatten och grenar ngn gång i veckan.

ja min kanin for allt de der som alla ni har skrivit och so for hon en sorts pellet som er fron belgien verkar bra och har 20% fibrer som e ett plus o so blandar jag i pellets fron lottie

Hösilage, kornkross och kraft groov. Pinnar att gnaga på, och vatten såklart.
I bland har jag köpt riktig kaninpellets med.
Men det viktigaste kaniner behöver är just grovfoder, precis som hästar.

han får vatten, hö och kaninmat från zoo affären. Blandnig av massa säd. Sen får han lite gott då och då.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Kan kaniner äta körsbärskvistar?
Svar
2
· Visningar
505
Senast: Krålus
·
Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 459
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
567
Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
579
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama