foderstat till hästen?

D

duken94

hej, hur ska jag lägga upp en foderstat om jag har tänkt på hur mycket jag har ridit hästen och hur mycet den får vila, ska jag ge den lika mycket varje dag eller lite mera ena dagen och lite mindre andra? hur gör ni? :)

Sv: foderstat till hästen?

Lika mkt varje dag. Om hästen vilar kanske 2 dagar per vecka men går i hagen spelar det inte så stor roll tycker jag. Om den är skadad eller jag är bortrest och den kommer vila flera dagar i rad brukar jag dra ner på kraftfodret, inte annars. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 108
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: Bison
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3