Foderstat till en lättfödd het häst

P

proxygirl

Vad skulle ni ha gett eran häst som är lättfödd och lite het, eller hon är inte het utan mer väldigt framåt. Hon är 8 år och hon kommer att gå ett medelhårt arbete. Jag har tänkt att ge henne krafft grund och mineraler och vitaminer. Hon kommer att äta ca 8-9kg hösilage. Jag har inte fått värdena än ang hösilaget. :bump:
Frågan handlar om vilket foder ni hade använt till henne. Så inga beräkningar, utan just fodermedel. ;)

Mvh proxygirl :bow::bow:

Sv: Foderstat till en lättfödd het häst

Så långt det går skulle jag bara gett grovfoder i så fall om värdena inte är helt åt skogen.

hur stor är hon?
jag hade nog gett henne mer hösilage (beroende på hur stor hon är) och lusern om hösilaget inte har tillräckligt med protein och mineraler o vitaminer.
lycka till!!

kan som exempel ta min egen ponny som har fritillgång på hösilage och äter då ca 15 kg och får även lite lusern, betfor och mineraler/vitaminer..

hur stor är hon?
jag hade nog gett henne mer hösilage (beroende på hur stor hon är) och lusern om hösilaget inte har tillräckligt med protein och mineraler o vitaminer.
lycka till!!

Bra förslag ,kolla noga magnesiumet i analysen.Är det för lite så kan det göra stor skillnad med lite extra.Tycker personligen olja är bra för heta hästar men inte för mycket med tanke på hullet....

Liknande trådar

Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 432
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 605
Senast: Irival
·
Foder & Strö Hej! Idag vaknade jag klockan nio av telefonen som ringer. Det är min ponny i stallet som har buksmärtor så jag åker genast ner och...
Svar
11
· Visningar
3 856
Senast: gloiredor
·
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 051
Senast: Kodiak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka