foderstat till 6 månaders welsh

denmo

Trådstartare
Tänkte höra vad ni tycker om denna foderstat. Har använt mig av programmet pc-horse.

4,8 kg Hö
analys:
smb rp: 67
omb E : 8,5
E/Rp kvot: 7,9
Ca : 2,9
P : 1,9
Mg: 1,4
k: 12,5
Ca/P kvot: 1,5
3 hg krafft föl
2 hg betfor
100g avel mineral

har haft problem med att få upp kalcium och fosfor men lyckades tillslut

tacksam för andra förslag :)

Sv: foderstat till 6 månaders welsh

Jag hade gett ett foder som är anpassat till föl, dvs. ett foder med mjölk i till en 6 månaders.

Byt ut krafft föl och betfor till någon mjölkpellets. Krafft föl är igentligen inget fölfoder.
Sök gärna här på mjölkpellets så kommer det upp trådar med foder till föl.
// Linda

Skippa att väga upp i tiondelar. Låt fölet äta så mycket det kan, kolla av balansen på höt (det du räknar på passar bra till en unghäst) och komplettera med kraftfoder som de andra härovan säger.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 784
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö hej Jag håller nu på och räknar min hästs foderstat och håller på med mineralerna. Eftersom det finns granngården mineraler i stallet så...
Svar
19
· Visningar
1 813
Senast: Ladybug
·
Foder & Strö Jag har äntligen lyckats få en analys av stallets hö och tänkte räkna ut en foderstat. Det är bara det att jag knappt förstår någonting...
Svar
3
· Visningar
1 600
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama