Foderstat på boxen...

D

Domigo

Har ni foderstater på boxarna? Hur ser dom ut? Hade tänkt göra en i word till pollen... Några tips?

Sv: Foderstat på boxen...

Näpp... vi är bara två i stallet så vi vet vad alla hästarna ska ha... eller ska jag vara ärlig så har hon som äger de andra hästarna bätrte koll på vad min pålla får för mat än vad jag själv har ;)

Jag har skrivit en vanlig med rutor i Word och satt upp den på fodertunnan. Det är bra om någon annan måste fixa maten någon dag...

På Agria finns mallar att skriva ut:
http://www.agria.se/Agria/bilder.nsf/LookUpByKey/2072/$file/foderskylt.pdf

Finns annars bra skyltar typ whiteboards att köpa på H**ks etc. Foderstaten har ju en tendens att ändra sig över tiden...

Själv har jag en foderstat för båda mina hästar som sitter på väggen över bordet där jag häller kraftfodret i krubborna. Litet stall, bara två egna pållar... Den hänger där mest som prydnad och som hjälp till mina döttrar de gånger jag behöver hjälp med utfodring.
//marti

Jag har gjort en mall i datorn med namn, tider och foder. Sedan har jag skrivit ut en för var häst och plastat in dom. Jag skriver med whiteboard- eller vattenlöslig penna så att det går att ändra på ett eneklt sätt. Eftersom det finns ganska många hästar här och en del bara kommer och åker igen så är det lätt att ha en egen till var häst på det viset. Kostar inte så mycket heller.

Hur gör man om man ska plasta in dom??

Jag har köpt en foderstats skyld som jag har satt upp på boxväggen (utanför då givetvis). Det är bra, är av plast som man kan skriva med whiteboard penna på och sudda ut och ändra! :bump:
Köpt på hööks el, börjes. finns väl på dom flesta ställen..

om man ( vilket jag har ) vill ha en lätt ändrad foderstat ta en whiteboard eller annan "plast-skiva"...annars finns det att trycka ut på remont.se dom är ganska bra...

Jag har en billig lamineringsmaskin så det tar bara en minut att köra igenom dom i den.
Innan jag fick den köpte jag självhäftande plast och klistarde på.

Ok, vart kan man köpa självhäftande plast? Bokia?

Liknande trådar

Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 790
Senast: Tualma
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar