Foderkrubbor

Empalie

Trådstartare
Kan man på ett enkelt sätt själv få bort gamla foderbord som kossorna ätit ur. Om inte finns det då ngt vettigt användningsområde för dem?

Sv: Foderkrubbor

Antar att ditt foderbord är i cement, det går och få bort men det tar tid sen vet man inte vad som väntar ern under.. finns en borr man kan hyra som kan borra i cement vet inte var bara..

Ja man får bila bort det, är bara att hyra! Vi gjorde det för ett par år sedan. När vi bilat bort ca 2-3 dm, så låg det en massa sten under, jätte skönt för det är rätt jobbigt att bila...

Det är en del jobb med att ta bort foderbordet, men är man några stycken så går det rätt snabbt! När allt är borta, så är det bara att gjuta golvet. Vi köpte färdigblandad cement som de kom med lasbil och slangade in (som en ränna), jätte smidigt!!!

Detta är tåv ganska små foderbord men de står i mitten av stallet så de är ganska i vägen om man säger så. De är ca 60 cm höga

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 334
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 094
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar