Foderkostnader

nella84

Trådstartare
Ska bli med häst igen efter många års uppehåll men när jag börja läsa här bli jag lite förvirrad av allt med analyser och grejer. Ska låna en äldre häst för skogsridning :banana: men i det stall som jag ska ha hästen i ingår det inte någon mat utan man få utöver hyran köpa till hö/hösilage för 2,50kr/kg för hö och 2 kr/kg hösilage.Men då undrar jag hur mycket t.ex. havre, betfor m.m.kostar?För det måste jag fixa själv,tyvärr... Gäller då för en d-ponny, 18 år, lättare ridning. Stallet som jag var i förr där ingick hö och foder i stallhyran som då gick på ca 1200/mån, det var väldigt smidigt men nu ha jag flyttat så det känns både spännande men nervöst samtidigt med ett nytt stall!

Sv: Foderkostnader

havre är billigt.
jag betalar 100 kr för 12*31 dl havre och 6*31 dl blött betfor.
räkna med 100-200 kr.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
439
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 424
Senast: Görel
·
Foder & Strö Dräktig i stallet!! Min häst står i ett stall med ett sto som är dräktig. På dagarna har de hö som jag lägger ut, ca 20-30 kilo att dela...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: Andersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama