Glimris

Trådstartare
Eftersom jag har en ca/p -halt på 1 behöver jag komplettera med kalk. Köpte foderkalk på lantmännen men hur mycket ska jag ge?? Hur mycket ren kalk innehåller den?
 
Skandalöst. Ring företaget och fråga.
Har ringt nu, en foderansvarig har semester. Men fick ett luddigt svar att det är 52.8 % kalk, vilket innebär att jag bara kan ge några gram om dagen för att få rätt kvot? Hur många gram ska en häst ha om dagen? Foderanalysen visar 2,7g/kg foder (ca) och p också 2,7 g/kg foder
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
472
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
918
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 453
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
504
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp