Foderjäst?

kamomillo

Trådstartare
en av hästarna i stallet får foderjäst nu när han fäller som värst, och eftersom det dammar och ryker om foderjäst blötte vi upp den med lite betfor+vatten.... nu är frågan,förändras foderjästen på något vis av att blötas upp?? Den står i ett stall som max blir +2 grader under dagen, och är uppblött max ett par timmar....

Någon som vet?

* Jenny *

Sv: Foderjäst?

Vet inte hur det blir faktiskt, men kan du inte ställa en liten burk med foderjästen jämte betforen så att den som fodrar blandar ihop det precis innan man ger hästen?
Så gör vi nämligen.

vi har i jästen direkt innan fodring har varit med om att det jäst redan innan tror inte det är så bra...

Jag häller över en skvätt vatten när jag fodrar. Jag fodrar med müsli så det blir så geggigt om det ska stå och dra i vatten innan fodring.

Foderjäst är avdödad jäst, det jäser alltså inte.

vi har i jästen direkt innan fodring har varit med om att det jäst redan innan tror inte det är så bra...

Det går bra på vintern. Har blandat jäst med betfor o vatten sen oktober sen har det stått ibland upp till 12 timmar. K är den enda som inte skiter som en ko i stallet. :rofl:

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 648
Senast: Habina
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 141
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 691
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 999
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka