Foderjäst till hund?

Lupin

Trådstartare
Tanken slog mig i morse! Kan man ge foderjäst till hund? Brukade ge det till pållarna vid foderbyte, pälsfällning, för att balansera magarna etc och man ger det ju till andra djur. Varför inte till hund? Går det? Kan man? Bör man? Funkar det? Någon som provat? Någon som vet? Någon som vågar gissa?

:)

Sv: Foderjäst till hund?

Jodå du kan ge det om du vill.

Mina hundar får det i köttkross.GD hundarna får 1 msk var och greyhoundhundarna 1/2 msk var....per dag.

Det finns även i torrfoder som tex Lone Star...färskfodret Priima finns det i också (men det fodret köper jag inte längre efter att ha hittat diverse konstiga saker i maten).

Sv: Foderjäst till hund?

Ok, fast jag tänkte mer på magen vid foderbyte, om det funkar lika bra på hundar som till hästar?

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 116
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 383
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 219
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II