Foderjäst eller flytande b-vitamin

C

Catthhh

Måste iväg o köpa extra b-vitamin idag då pälsarna rasar här.
Lite vilsen undrar jag vilket ni rekomenderar fytande Shy feeder eller foderjäst??
Tacksam för snabbt svar:)
 
Sv: Foderjäst eller flytande b-vitamin

Det går lika bra med flytande Shy Feeder eller även Diamond V som är fermenterad jäst. Som nån sa, så finns det mycket B-vitamin i Diamond V.
Mina pållar fick det redan i februari då dom började fälla.
 
Sv: Foderjäst eller flytande b-vitamin

Jag ger foderjäst till min pålle. Jag gav flytande b-vitamin förut men det är väldigt dyrt och känns som att det mest är socker i det. Inbillar mig också att det fungerar lite bättre med foderjästen han burkar nämligen bli väldigt håröm men verkar bättre iår. Han får 2 dl per dag.
 
Sv: Foderjäst eller flytande b-vitamin

Jag ger foderjäst till min pålle. Jag gav flytande b-vitamin förut men det är väldigt dyrt och känns som att det mest är socker i det. Inbillar mig också att det fungerar lite bättre med foderjästen han burkar nämligen bli väldigt håröm men verkar bättre iår. Han får 2 dl per dag.

Vilken typ av foderjäst ger du din häst?
 
Sv: Foderjäst eller flytande b-vitamin

Aha, funkar det bättre än flytande B-vitamin alltså? Nu har ju B-vitaminet tagit slut, så nu ska jag köpa nytt...Men tycker att några säger att foderjäst är bättre.
Undra varför det skulle va bättre än flytande B-vitamin.

Du kanske kan berätta lite om foderjästen o vad det skulle va bra förutom pälsfällningen?
Så nu fäller ju mina hästar väldigt mycket. Lite för tidigt på detta år kanske, men det gjorde ju dom förra året också. :)
 
Sv: Foderjäst eller flytande b-vitamin

Aha, funkar det bättre än flytande B-vitamin alltså? Nu har ju B-vitaminet tagit slut, så nu ska jag köpa nytt...Men tycker att några säger att foderjäst är bättre.
Undra varför det skulle va bättre än flytande B-vitamin.

Du kanske kan berätta lite om foderjästen o vad det skulle va bra förutom pälsfällningen?
Så nu fäller ju mina hästar väldigt mycket. Lite för tidigt på detta år kanske, men det gjorde ju dom förra året också. :)

Jag tycker det gör det. Men det är säkert olika från häst till häst. Foderjästen ska vara bra för hov-,päls- och man och svanskvalitén. Tycker hursomhelst shyfeedern var fasligt dyr.
 
Sv: Foderjäst eller flytande b-vitamin

Det allra effektivaste när man vill tillföra b-vitamin brukar vara och spruta. Men i övrigt, om man vill ge som tillskott i fodret så är det väll mer en smaksak vad man föredrar tycker jag. Jag har gett både foderjäst och vitamin och båda fungerar ju, men jag föredrar flytande
vitaminer, tycker det går enklast att hantera.

Det man ska se upp med är dock sockerfällorna. Många vitaminpreparat innehåller väldigt mycket socker, t.ex. shy feeders (som dessutom är fasligt dyr i jmf med andra) , emins m.fl.


Själv ger jag Hippos, som enligt uppgift inte ska innehålla socker. Den är ganska billig dessutom eftersom det är så pass små mängder man behöver ge, så jag tycker den är absolut smidigast att fodra med.
 
Sv: Foderjäst eller flytande b-vitamin

Jag skulle satsa på foderjäst då det också innehåller protein som är det som hästen kan behöva extra av när den sätter sommarpäls
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 587
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Nu börjar det närma sig ev. Hästköp för mig. På vissa av stallen jag kollat på så sköter man foder och strö själv. Detta har jag lite...
Svar
7
· Visningar
1 269
Senast: Yrja
·
Katthälsa Letar efter lämpligt B12 eller multi B tillskott till katter men hittar inget. Vill helst att det ska vara flytande eller en väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 214
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 136
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp