T
tiWe47
Har en schäfertik på 2,5 år som jag ska gå över från burkmat och dåligt torrfoder (Icas egna foder) som hon åt hos tidigare, till något bra torrfoder. Hon har ätit ½ stor burk tillsammans med ris/pasta/potatis och fri tillgång på torrfoder (ätit ca 5dl om dagen).
Anledningen till denna fodertyp är att hon varit väldigt kräsen på mat så dom gett henne god mat istället (bortskämd).
Dock är hon pigg och frisk och jättefin i päls och hull. Inga som helst problem med det. Men vill ej ge henne denna fodertyp.
Nu är frågan, vad ska jag ge henne för torrfoder istället? Självklart byter vi foder sakta så det inte blir för stor chock för hennes kropp.
Men tips?![Bump :bump: :bump:](/bilder/smilies/bounce.gif)
Anledningen till denna fodertyp är att hon varit väldigt kräsen på mat så dom gett henne god mat istället (bortskämd).
Dock är hon pigg och frisk och jättefin i päls och hull. Inga som helst problem med det. Men vill ej ge henne denna fodertyp.
Nu är frågan, vad ska jag ge henne för torrfoder istället? Självklart byter vi foder sakta så det inte blir för stor chock för hennes kropp.
Men tips?
![Bump :bump: :bump:](/bilder/smilies/bounce.gif)