Foderhäst-en omöjlighet

P

PonnyBus

Hej..

Jag har nu letat efter foderhäst i uppemot två år. Hittar inget som passar, har svarat på otaliga annonser men ja drar mig nästan alltid ur eftersom jag aldrig hittar hästen med "det".

Kanske man inte kan vara kräsen när man letar foderhäst, utan man får ta vad som "bjuds"?

Drömmen är en fjording, haflinger, nordsvensk... Men ja hittar inte en enda.

Och om jag mot förmodan hittar något bor den i haparanda..

Jag ger upp snart. Fy!
 
Sv: Foderhäst-en omöjlighet

Vad gör den om hästen bor i haparanda?

Om du ska ta en foderhäst ska det givetvis kännas rätt, osäkra blir vi alla. Men du måste ju våga prova dig på....att hitta den perfekta hästen är svårt...

Jag hade en häst på foder i 3 år!
Jag hade aldrig nånsin träffat henne när hon kom upp till Luleå från Stockholm. Och några gånger funderade jag på att skicka tillbaka henne för att det inte fungerade. Men det gick bara någar månader och sedan var hon det bästa som nånsin hänt mig!!!

VÅGA....och ge inte upp, nånstans finns hästen för dig....

Lycka till
 
Sv: Foderhäst-en omöjlighet

Så du menar att ja ska ta en häst på foder utan att ha provridit?
 
Sv: Foderhäst-en omöjlighet

Men klart du hittar något!!! Det finns ju massor av hästar på Bukes annons sidor ju!!!:) Det är barta att ringa på alla som finns på lagom avstånd sen är det bara att åka och prova!!!
Det finns massor av foderhästar ute i landet! Har sett flera i GBG de sdenaste dagarna! Kanske har du för höga krav eller är FÖR kräsen??:D
 
Sv: Foderhäst-en omöjlighet

hehe vet inte.. Kan ni inte hjälpa mig?! :D
 
Sv: Foderhäst-en omöjlighet

Varför vill du vara fodervärd istället för att köpa? Det är ju så mycket roligare att äga en häst.
 
Sv: Foderhäst-en omöjlighet

Inte alltid så lätt att få ihop pengar till häst...:cry:
Enklare att hyra.
Jag leasade en häst på "postorder", osedd och fick tag i en riktig pärla!:bump:
Ett bra råd är att fråga mycket...Inga frågor är för dumma om uthyraren är "rätt".
 
Sv: Foderhäst-en omöjlighet

Jag är 16 (fyller 17 nästa år), och jag är 152cm. Vill itne köpa häst än för jag vill utnyttja ponnyåren men då är det ju lixom ingen idé att köpa en ponny när jag bara har drygt ett år kvar.

Å sen e det ett stort steg med egen häst.. Därför vill ja "pröva" på..
 
Sv: Foderhäst-en omöjlighet

Hur intensivt har du letat??

Om du letat kontinuerligt under två års tid utan att hitta något intressant kanske du ska fundera lite över om du skapat någon skyddsmekanism? En omedveten olust inför att ha häst?
 
Sv: Foderhäst-en omöjlighet

Jag är nog för kräsen.. Det är så det är.. Får skärpa mig..
 
Sv: Foderhäst-en omöjlighet

men sååå kräsen kan du ju inte vara. vad är det du letar efter för häst/ponny,alltså vad för egenskaper.min första häst hade jag först på foder och köpte honom efter ett halvår ungefär.var inte helt säker när jag hade tittat på honom men jag tog honom ändå.nu i efterhand ångrar jag det inte en sekund!
tjejen i mitt stall hade sin ponny(haflinger) på foder först och gjorde sedan som jag och köpte den.

säger som någon tidigare var inte allt för kräsen,klart att du inte ska nöja dig med någon häst som inte alls känns bra.men ibland säger det inte alltid klick vid första ögonkastet,alla sidor ser man inte alltid på en gång.
 

Liknande trådar

Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 843
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Skäms nästan för att skriva här då jag ännu en gång gått på sambons lovord och blivit besviken och lurad igen. 🥺 Han har ett jobb som...
Svar
15
· Visningar
3 901
Senast: Angel
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 462
Senast: Magiana
·
Hundträning Har lite funderingar kring vilka mål andra hundförare som tränar för att kunna tävla i någon gren har kring leken med sina hundar i...
Svar
11
· Visningar
2 045
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp