elbereth

Trådstartare
Jag undrar vilka sorters halm som man vanligtvis ger till häst? En häst i stallet är tydligen allergisk mot råg, men jag vet inte om det brukar vara råghalm man använder till häst?

Sv: Foderhalm

Havre och kornhalm brukar väl vara vanligast vad jag vet, vete brukar också förekomma.

Råg har jag aldrig stött på tror jag...

Sv: Foderhalm

Tack för svaret! Jag vet att den sortens säd som har långa spröt inte är lämplig att ge som foderhalm eftersom spröten kan följa med halmen och inte är speciellt lämpliga att äta. Men vilken sorts säd är det?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
402
Senast: Sryoqwe
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 448
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar