Foderhäck till häst

athena

Trådstartare
I år ska vi köra med rundbalsensilage (har haft fyrkanter innan). För att göra det hela rationellt är min plan att lägga ut hela balar i hagen. Ska införskaffa en foderhäck, och frågan är om modell denna är någorlunda hästvänlig?

foderhack_fh.jpg

Sv: Foderhäck till häst

Jag har dåliga erfarenheter av foderhäck så min häst skadade sig rätt ordentligt när har löpte in i en sådan. Vår ridklubb har dock suveräna sådana, de har gjort stora "tunnlar" av gummi som de placerar rundbalen i. Den skyddar mot mesta spillet, går inte att skada sig på och faller ihop när balen är slut. Jag ska försöka studerar dem närmare för att se hur de är gjorda.

Sv: Foderhäck till häst

Låter intressant, är det nån egen konstruktion eller går de att köpa nånstans? Har sett att det finns typ "metallringar", men de är för små att få plats med rundbalar i.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 974
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 834
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 294
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka