Foderhäck till häst

athena

Trådstartare
I år ska vi köra med rundbalsensilage (har haft fyrkanter innan). För att göra det hela rationellt är min plan att lägga ut hela balar i hagen. Ska införskaffa en foderhäck, och frågan är om modell denna är någorlunda hästvänlig?

foderhack_fh.jpg

Sv: Foderhäck till häst

Jag har dåliga erfarenheter av foderhäck så min häst skadade sig rätt ordentligt när har löpte in i en sådan. Vår ridklubb har dock suveräna sådana, de har gjort stora "tunnlar" av gummi som de placerar rundbalen i. Den skyddar mot mesta spillet, går inte att skada sig på och faller ihop när balen är slut. Jag ska försöka studerar dem närmare för att se hur de är gjorda.

Sv: Foderhäck till häst

Låter intressant, är det nån egen konstruktion eller går de att köpa nånstans? Har sett att det finns typ "metallringar", men de är för små att få plats med rundbalar i.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 348
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 501
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar