Foderfrågor..

linafina

Trådstartare
Jag tänkte fråga vad ni ger era föl att äta från det att dom inte står med mamman tills dom blir runt två tre år. Hur ser er foderstat ut? Hur mycket ger ni och vad ger ni, eller har gett.


Jag vill ha olika tips på bra foder till just arabhästar, om det finns någon som har tips för just den rasen. Jag skulle vilja veta vad alla fodrar sina hästar med under hästarnas uppväxt och hur mycket ni ger av allt.

Någon som vet någon bra sida på internet där man kan läsa om foder och foderstater? Tycker detta är väldigt intressant.
Jag vill gärna veta om det finns någon bra sida på internet eller någon bra bok där man kan läsa om föl och unghästars utfodring och allt som hör till. Allt som är viktigt att veta med mineraler och vitaminer och sådant också.


Tack så länge
 
Sv: Foderfrågor..

Jag ger min åttamånaders arabhingst 3dl kornkross 3dl havrekross 6dl hippo müsli och en halv dl hippo mineraler om dagen. Hö har han fritt. Jag ska öka med 4 dl i månaden på fodret fram tills betet men jag funderar på om det inte vore bättre för honom att äta Krafft Groov. Vi har alltid fodrat med det tidigare.

Har ni några tips och råd hur ni tycker jag ska göra. detta med foder är ju en hel vetenskap :).
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
15
· Visningar
2 091
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 523
Senast: Habina
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 009
Senast: tanten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 785
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp